Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistematik Zoolojinin Prensipleri | BIY 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hayvanlar üzerine çalışan öğrencilere taksonomi ve sistematik bilgisi verilmesi |
Dersin İçeriği | Taksonomi ve sistematik, Taksonominin tarihi, hayvan sistematiğinde bugünkü durum, taksonomik kategoriler, Taksonomik karakterler, varyasyonların yeri ve önemi, taksonomide kullanılan metod ve teknikler, taksonomik çalışmalar, yayınlama ve isimlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematiğn tanımın yapar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | taksonomik kategorileri bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Taksonomik karakterleri bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | varyasyonların yeri ve önemini bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | taksonomide kullanılan metod ve teknikleri bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | taksonomik çalışmalar, yayınlama ve isimlendirmeyi bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematik terimleri | |
2 | Taksonominin tarihi | |
3 | hayvan sistematiğinde bugünkü durum | |
4 | taksonomik kategoriler | |
5 | taksonomik kategoriler devam | |
6 | Taksonomik karakterler | |
7 | varyasyonların yeri ve önemi | |
8 | taksonomide kullanılan metod | |
9 | Arasınav | |
10 | taksonomide kullanılan teknikler | |
11 | taksonomik çalışmalar | |
12 | taksonomik çalışmaların yayınlama | |
13 | isimlendirme | |
14 | tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Taksonomik zoolojinin prensip ve metodları. Prof. Dr. İrfan Yılmaz Surat yayınları 2012 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |