Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ornitolojinin Esasları BIY 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ UZUN,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dünya ekosisteminin en aktif ve gözlenebilir gruplarından bir olan Aves sınıfı ile ilgili lisans üstü düzeyde bilgi birikimine sahip olmak ve bunları kullanabilmek.

Dersin İçeriği

Aves sınıfı ile ilgili genel morfolojik ve anatomik özellikler, temel davranış şekilleri, yayılışları ve sınıflandırma temelleri ile sınıflandırmada önemli karakterler. Ayrıca tür tayin anahtarı ile birlikte Aves sınıfının familyaları, cinsleri ve türleri hakkında bilgiler. Bunun yanında ülkemizde yaşayan kuş türlerinin göç ve koruma statüleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aves sınıfının genel özellikleri kavramak Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Aves sınıfının sistematiği yapabilmek Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Kuşları araştırma yöntemlerini kavramak Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Kuşlarda sistemleri ve çalışma özelliklerini kavramak Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Kuş göçlerini ve yöntemlerini kavramak Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aves sınıfının genel özellikleri
2 Aves sınıfının sistematiği
3 Kuşları araştırma yöntemleri
4 Teşhis metodları
5 Populasyon yoğunluğunu tespit metodları
6 Kuş göçlerini çalışma metotları
7 Kuşlarda iskelet sistemi
8 Deri ve deri oluşumları
9 Ara Sınav
10 Sindrim sistemi
11 Üreme sistemi
12 Dolaşım sistemi
13 Endokrin sistem
14 İklim değişikliği ve kuşlar
Kaynaklar
Ders Notu

1. Baran İ., Yılmaz İ., 1984, Ornitoloji Dersleri, Ege Üniversitesi Basımevi, 321 s., Bornova-İzmir

Ders Kaynakları

2. Kiziroğlu İ., 1989, Türkiye Kuşları, O.G.M. Basımevi., 314 s., Ankara.
3. Kiziroğlu İ., 2001, Ekolojik Potpuri, Takav Mat. Yay. A.Ş., 391 s., Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama X
2 Konu üzerine uygulama yapabilme X
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma X
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme X
5 Özgün konular belirleyebilme X
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. X
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. X
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. X
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. X
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6