Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Texts Of Philosophy Of Religion | FDI 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEMAL BATAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To introduce some basic texts of philosophy of religion |
Dersin İçeriği | Philosophy of Religion in the 21st century and Religious Philosophy; Analytic Philosophy; Continental Philosophy of Religion; Religious Diversity; Religion and Science; Revelation and Miracle; Religious Language; Life After Death; Religion and Ethics; Atheism and Agnosticism |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understands problems of philosophy of religion | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
2 | Analyzes classical texts of philosophy of religion | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
3 | Knows mutual relationship basic concepts relate to philosophy of religion | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
4 | Comprehend methods of philosophy of religion | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Philosophy of Religion in the 21st century and Religious Philosophy | |
2 | Analytic Philosophy; Continental Philosophy of Religion | |
3 | Religious Diversity | |
4 | Religious Diversity | |
5 | Religious Diversity | |
6 | Religion and Science | |
7 | Religion and Science | |
8 | Revelation and Miracle | |
9 | Revelation and Miracle | |
10 | Religious Language | |
11 | Life After Death | |
12 | Religion and Ethics | |
13 | Atheism and Agnosticism | |
14 | Atheism and Agnosticism |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Din Felsefesine Dair Okumalar II, Recep Alpyağıl (ed.), (İstanbul: İz Yayıncılık, 2012). 2. Din Felsefesi, Seçme Metinler, Michael Peterson ve arkadaşları, (İstanbul: Küre yayınları, 2013). |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 5 | 80 |
Mid-terms | 1 | 3 | 3 |
Assignment | 1 | 3 | 3 |
Performance Task (Seminar) | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |