Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Key Concepts Of Islamıc Thought | FDP 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of the course is to analyse the transition and transformation of key concepts from Greek Thought to Islamic Thought |
Dersin İçeriği | Historical process, relations with greek philosophy, discussing of the method, an overview of the literature, metaphysical concepts, physical concepts, pshychological concepts |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Defines the concept of Islamic thought | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, Performance Task, |
2 | Analyzes the formation of the main concepts of the Islamic thought | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, Performance Task, |
3 | Analyzes and discusses the semantical changes of the concepts | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, Performance Task, |
4 | Analyzes the transition of the concepts from Greek philosophy to Islamic thought | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, Performance Task, |
5 | Discusses the conceptual interactions between kalam and Islamic philosophy | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, Performance Task, |
6 | Analyzes relevant texts | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Historical process: Relations with Greek Philosophy | |
3 | Scientific Traditions in Islam | |
4 | Introducing and evaluating the literature | |
5 | Being | |
6 | Necessity | |
7 | Possibility | |
8 | Exam | |
9 | Nonexistence | |
10 | Atom | |
11 | Matter and form | |
12 | Cause | |
13 | Soul and Intellect | |
14 | Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |