Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Şamanizm ve Kamlık Kurumu TED 646 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Şamanizm ve kamlık krumu ilişkisini sosyo kültürel yaşama etkileri bağlamında incelemek.

Dersin İçeriği

Şaman Nedir?
Kamlık Nedir?
Türk Folklorunda şaman
Türk Folklorunda Kam
Şaman ve Kam İlişkisi
Türk inanç Sisitemi
Şamanizm ve Kamlık Kurumu
Şamanizm ve Kamlık kurumunun etkileri
Şamanist gruplaarın Sosyo Kültürel yapıya etkileri
Yakın geçmişte Din ve kültür
Şaman ve Kamla ilgili inanç ve inanışlar
Türk Dünyasnda Şamanizmin tarihi
Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi
Genel gözden geçirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eski Türk inanç ve inanışlarını açıklar. Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Şamanizm ve kamlık krumu ilişkisini sosyo kültürel yaşama etkileri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Şaman ve Kamla ilgili inanç ve inanışları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimiaçıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Şaman Nedir
2 Kamlık Nedir?
3 Türk Folklorunda şaman
4 Türk Folklorunda Kam
5 Şaman ve Kam İlişkisi
6 Türk inanç Sisitemi
7 Şamanizm ve Kamlık Kurumu
8 Şamanizm ve Kamlık kurumunun etkileri
9 Şamanist gruplaarın Sosyo Kültürel yapıya etkileri
10 Yakın geçmişte Din ve kültür
11 Şaman ve Kamla ilgili inanç ve inanışlar
12 Türk Dünyasnda Şamanizmin tarihi
13 Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi
14 Genel gözden geçirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

KAFESOĞLU, İbrahim: Türk Millî Kültürü, İst. 1998, GÖKALP, Ziya: Türk Töresi, (Haz. H. DİZDAROLU)- Ank. 1976, TOGAN, A. Zeki Velidî: Umumî Türk Tarihine Giriş, C. I. İst. 1981, KALAFAT, Yaşar; İslamiyet ve Türk Halk İnançları, Kültür Bak. 1996, ÖGEL, Bahaeddin; Türk Kültür Tarihine Giriş, Kültür Bak. 2000

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. X
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar.
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. X
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. X
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. X
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. X
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. X
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. X
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür X
10 X
11 X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 163
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,52
Dersin AKTS Kredisi 6