Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aile İlişkileri ve Sosyal Danışmanlık SOS 618 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı farklı toplumlarda aile ilişkilerini inceleyerek; çeşitli ülkelerin aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarını karşılaştırarak ele almaktır.
Dersin İçeriği Çeşitli din ve ideolojilerde aile kavramı, Doğu ve Batı toplumlarında aile ilişkileri, aile ve sosyal danışmanlık hizmetlerinin dünyada ve Türkiye´deki gelişim süreci.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aile kavramını çeşitli bakış açılarından değerlendirir Anlatım, Tartışma, Ödev,
2 Farklı toplumlarda aile kurumunun analizini doğru şekilde analıiz eder. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Farklı toplumlarda aile ve sosyal danışmanlık gelişim sürecini öğrenir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarının neler olduğunu öğrenir Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Aile ve sosyal danışmanlık uygulamasının nasıl yapıldığını öğrenir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aile kavramının sosyolojik tahlili
2 Aile hakkındaki temel yaklaşımlar
3 Semavi dinlerde ailenin yeri ve önemi
4 Batı ve Doğu toplumlarında aile
5 Müslüman toplumlarda aile ilişkileri
6 Dünyada aile ve sosyal danışmanlık
7 AB ülkelerinde aile ve sosyal danışmanlık
8 Türkiye´de aile ve sosyal danışmanlık
9 ARASINAV
10 Kamu sektöründe sosyal danışmanlık
11 Özel sektörde sosyal danışmanlık
12 STK sektöründe sosyal danışmanlık
13 Aile ve sosyal danışmanlığın sorunları
14 Aile ve sosyal danışmanlığın geleceği
Kaynaklar
Ders Notu Miller, Brent C.; Aile Araştırma Yöntemleri, çev. D. Köksal, AAK, Ankara 1996.
- Kağıtçıbaşı, Çiğdem, (1995), Aileye Yaklaşımda Bir Kuramsal Çerçeve ve Aile Değişim Modeli, Aile Kurultayı, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Ankara.
- TÜİK, (2006), Türkiye Aile Yapısı Araştırması, TÜİK Yayını, 2007, Ankara.
- Aile İçi Şiddetin Sebep ve Sonuçları (1994), Uygulamalı Araştırma Türkiye Geneli, Alan Araştırması ve Vak?a Analizi
- el-Musulmani, Mustafa; ez-Zevac ve?l-Usra, (Evlilik ve Aile), el-Mektebu?l - Cami?i el-Hadis, İskenderiye, 2003.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6