Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlıda Çokkültürlülük SOS 636 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Tarih Sosyolojisi, Osmanlı Toplum Yapısı

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Osmanlı toplumu, devleti ve sosyal yapısının incelenmesi amaçlanmaktadır. ayrıca Osmanlı devletini çokkültürlülük kavramıyla ele almaktır.

Dersin İçeriği

Osmanlı Devletinin çokkültürlü yapısını incelemek, Osmanlı millet sisteminin tartışılması, farklı milletlere verilen haklar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 osmanlıda farklı kültürlerin anlaşılmasını sağlamak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 kültürler arasındaki uyum örneklerini göstermek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültür ve Çokkültürlülük
2 Osmanlı Millet Sistemi
3 Osmanlı ve İmparatorluk
4 Osmanlı Devletini Oluşturan Unsurlar
5 Osmanlı Devletinin Temel Felsefesi
6 Osmanlı hukuk Sistemi
7 Osmanlı taşra kültürü
8 Osmanlı saray kültürü
9 Arasınav
10 Osmanlıda aile kültürü
11 Türk-Arap-Fars Kültürü
12 Rum-Ermeni-Yahudi Kültürü
13 Osmanlı kültürünün Değişimi
14 Cumhuriyet dönemi osmanlı kültürü mirası
Kaynaklar
Ders Notu

, İstanbul Gelenek ile Modernite Arasında Osmanlı Uleması, Dr. Osman Özkul, 2005, İst.

Ders Kaynakları

İlber Ortaylı, "Osmanlı Ailesi", İstanbul, 2000
T. Skocpel, "Tarihsel Sosyoloji", İstanbul, 1999
"Ahilik Kültürü bildirileri", Ankara, 1996

Mustafa Alkan "Osmanlıda Millet Sistemi", Esam, Emperyalizm ve Ermeni Meselesi, 2015.

İlber Ortaylı, Osmanlı İmparatorluğunda Millet Sistemi", www.tarih.com

Zeki Arslantürk, "Naima'ya Göre 17. Yüzyıl Osmanlı Toplum Yapısı", İstanbul, 1997

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 10 20
Sözlü Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6