Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu EPO 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere bilişim teknolojisi araçlarının etkili kullanımı aracılığıyla sorun çözme, bilgiye ulaşma, bilginin işlenmesi ve sunulması becerilerini kazandırmak ve onlara bu teknolojileri günlük hayatta da etkili bir biçimde kullanabilmelerini sağlamak gibi hedefleri belirleyip uygulamak, teknoloji kullanımının eğitimdeki yerini almasını sağlamak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Eğitimde, Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı, Öğrenme Nesnelerini Tasarlama ve Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı, Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi, Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar, Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar, Teknopedagojik Eğitim, Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme, Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı, Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik ve Danışmanlık, Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi, Farklı Disiplinlerde Teknoloji kullanımına yönelik uygulamalar.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı
2 Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme
3 Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı
4 Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı
5 Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar
6 Teknopedagojik Eğitim
7 Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar
8 Ara Sınav 1
9 Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar
10 Eğitim Ortamın olarak Öğretim Yönetim Sistemleri
11 Senkron eğitim ortamları
12 Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme
13 Farklı Disiplinlerde Teknoloji kullanımına yönelik uygulamalar.
14 Farklı Disiplinlerde Teknoloji kullanımına yönelik uygulamalar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yılayaz, Ö., & Kaya, Z. (2013). Öğretmen eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi.

Yüksel, İ., & Adıgüzel, A. (2012). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri entegrasyon becerilerinin değerlendirilmesi: Yeni pedagojik yaklaşımlar için nitel bir gereksinim analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 265-286.

Kocaman-Karoğlu, A. (2015). Öğretim sürecinde hikâye anlatmanın teknolojiyle değişen doğası: Dijital hikâye anlatımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(2), 89-106.

Çakıroğlu, Ü., & Baki, A. (2002). E-öğrenme ortamları için tekrar kullanılabilir öğrenme nesneleri tasarımı. XI. Türkiye'de İnternet Konferansı Bildirileri, 170.

Tekdal, M. (2004). E-Öğrenimde yeni bir boyut: öğrenme nesneleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 7-12.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)