Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Katı Atık Sızıntı Sularının Kontrolü | CEM 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sızıntı suyu kavramını öğreterek,çevre mühendisliği açısından bertaraf metodlarını incelemek ve her bir metod ile ilgili mühendislik yetilerine sahip olmak |
Dersin İçeriği | Bu kurs düzenli depolamalarda oluşan sızıntı suyunun kalite, miktar ve kompozisyonunu; atık stabilizasyonunun parametrelerini; sızıntı suyunun geri devrinin atık stabilizasyonu ve sızıntı suyu kalitesine etkisini; saha içerisinde sızıntı suyu arıtımı ve işletilmesi konularını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katı atık ve sızıntı suyunun tanımını yapar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Düzenli depoloma ve sızıntı suyu ile ilgili yönetmelikleri bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Sızıntı suyu miktarı tahmini hesaplamalarını yapar, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Sızıntı suyu içeriğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Sızıntı suyu arıtma metotlarını tanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Sızıntı suyunun arıtılması ile ilgili problemleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Sızıntı sularını arıtılmasını projelendirmeyi öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evsel katı atıklar ve düzenli depolama sahaları | |
2 | Yasal düzenlemeler ve etkileri | |
3 | Zemin suyu durumu ve sızıntı suyu oluşumu | |
4 | Sızıntı suyu miktarı | |
5 | Sızıntı suyu kalitesi ve toksisitesi | |
6 | Sızıntı suyunun toplanması ve taşınması | |
7 | Sızıntı suyu arıtılması | |
8 | Sızıntı sularının arıtılmasında uygulanan prosesler | |
9 | Sızıntı suyu arıtılmasında karşılaşılan problemler | |
10 | En uygun sızıntı suyu arıtma yönteminin seçimi | |
11 | Sızıntı suyu arıtma maliyeti | |
12 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması | |
13 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması | |
14 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. McBean, E. A. ; Rovers, F. A. and Farquar, G. J. (1959). Solid Waste Landfill Engineering and Design, Prentice Hall PTR. 2.Christensen, T. H: Cossu R. and Stegman, R. (1992). Landfilling of Waste Leachate. Elsevier Applied Science. 3. Quasım, S. R. and Chian, W. (1994). Sanitary Landfill Leachate, Technomic Publication. |
Ders Kaynakları | 1. Öztürk, I. (2000). Anaerobik Biyoteknoloji ile Atık Arıtımındaki Uygulamaları, Su Vakfı Yayını. İstanbul. 2.Seçilmiş Bilimsel Makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 35 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 36 | 36 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |