Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeterlilik | YET 900 | 0 | 0 + 0 | 0 | 24 |
Ön Koşul Dersleri | Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık işletmelerinin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde ve yenilik arayışı içinde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri ve stratejik planları belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Sağlık işletmelerinin tüm temel alanlarında kazandığı güncel ve ileri düzey bilgileri farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir, sentezleyebilir, bunları analiz, problem çözme ve yeni fikir üretme amacıyla özgün bir şekilde kullanır. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Sağlık işletmeleri yönetiminin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla olan ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi uzmanlık düzeyindedir. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Sağlık işletmeciliği alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından, stratejik ve geniş bir perspektifle yaklaşarak kamusal, örgütsel, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
7 | Özgün çalışmalarını, yenilik arayışı ile bilimsel mecralarda paylaşarak alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. | Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | Öğrencinin bilgi düzeyinin değerlendirilmesi |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Öğrencinin yetersiz olduğu konuların saptanması |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
14 | Yeterlik sınavı | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili literatür |
Ders Kaynakları | İlgili literatür |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | |||||||
1 | Yüksek lisansta, alanına ilişkin edindiği yeterlilikler üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri kullanarak, bilimsel araştırmalarla yeni bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygulama yapılacak alanlar olup olmadığını irdeler. | ||||||
2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak, alanındaki eksik veya sınırlı bilgiyi tamamlar. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir. | ||||||
4 | Yaptığı çalışmaları ya da alanıyla ilgili güncel gelişmeleri, alanındaki veya dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | ||||||
5 | Ele aldığı problemle ilgili öngörülemeyen karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | ||||||
6 | Doktora çalışması boyunca alanıyla ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası indeksli bir dergide yayınlanacak şekilde hazırlar, bilinirliğini arttırır. | ||||||
7 | Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder. | ||||||
8 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarını tespit eder, ortak çalışma yapmak için onlarla iletişime geçer. | ||||||
9 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarıyla ortak çalışma yapacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
10 | Alanı ile gerekli teknolojik yenilikleri takip eder, kullanır. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 24 |