Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Fotokimya | KIM 684 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gerek canlı organizmalarda gerek laboratuarlarda kimyasal reaksiyonları çoğu ışıkta gerçekleşir. Işıkta gerçekleşen reaksiyonları kavramak için gerekli bir derstir. |
Dersin İçeriği | Uyarılma ve Uyarılmış Haller, Alken Bağının Molekül İçi Düzenlenmesi, Karbonil Grubunun Molekül İçi Reaksiyonları, Moleküllerarası Siklo Katılma Reaksiyonları, Oksidasyon, Redüksiyon, Sübstitüsyon ve Eliminasyon Reaksiyonları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu ders sonunda, öğrenci fotokimyasal reaksiyonların nasıl gerçekleştiğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Fotokimyasal reaksiyonlarda uyarılmış hali anlar ve grup teorisine uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Tabi ve antropogenikal olarak ortaya çıkan fotokimyasal fenomonu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Fotokimyasal teorileri ve literatürü kritik olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Fotokimyasal reaksiyon mekanizmaları tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Moleküller arası siklo katılma reaksiyonların mantığını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromagnetik Radyosyanın Madde İle Etkileşimi | |
2 | Uyarılma, Uyarılmış Hal, Uyarılma Enerjisinin transferi | |
3 | Geometrikal İzomerizasyon, Konjuge Alkenlerin Siklizasyon Reaksiyonlar, Düzenlenmeler | |
4 | 1,4-dien, di--metan, Zimmermann ve Sigmatropic Düzenlenmeler | |
5 | Doymuş Asiklik Karbonil Bileşikler | |
6 | Doymuş Siklik Karbonil Bileşikler | |
7 | Doymamış Karbonil Bileşikler | |
8 | Doymamış Karbonil Bileşikler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Siklohekzadienonlar, [2+2] Siklokatılma Reaksiyonları | |
11 | Benzen ve Türevlerinin Siklokatılmaları | |
12 | Yükseltgenme ve İndirgenme Reaksiyonlar | |
13 | Sübstitüsyon ve Eliminasyon Reaksiyonlar | |
14 | Moleküler Eliminasyonla Reaktif Ara Ürünlerin Oluşumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]J. M. Coxon, B. Halton, Organic Photochemistry, Camb. Unv. Press, 1987. [2]J. D. Coyle, Introduction to Organic Photochemistry, Wiley, 1989. [3]N. J. Turro, Modern Molecular Photochemistry, University Science Books, 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |