Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fitokimyasal Analiz | KIM 683 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitkisel Kaynaklı Bileşiklerin Tedavide Kullanımının Artması ve Doğal Kaynaklı Bileşiklerin Sentetik İlaç Kimyasında Model Olması, Bitki Kimyasının Önemini Son Yıllarda Artırmıştır. Bitki Kimyası Çalışacak Olan Araştırmacılar İçin Yararlı Olacaktır. |
Dersin İçeriği | Giriş. Bitki Analiz Metodları, Fenolik Bileşikler. Terpenler. Organik Asitler. Lipidler ve İlgili Bileşikler. Azot İçeren Bileşikler. Şekerler ve Türevleri. Makromoleküller |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerden Kimyasal bileşiklerin izolasyon yöntemleri anlatılacak | Anlatım, | Sınav, |
2 | İzole edilen kimyasalların saflaştırma yöntemleri tartışılacak. | Anlatım, | Sınav, |
3 | Bitkilerde yer alan bileşikler sınıflandırılacak | Anlatım, | Sınav, |
4 | Sınıflandırılan bileşiklerin yapıları kavranacak | Anlatım, | Sınav, |
5 | Bitkilerde var olan bileşikleri biyolojik etkileri öğrenilecek | Anlatım, | Sınav, |
6 | İzolasyon yöntemleri, ekstraksiyon ve kromatografik yöntemler | Anlatım, | Sınav, |
7 | İzole edilen bileşiklerin yapı aydınlatılmalar kavranacak | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bitki Analiz Metodları | |
3 | Bitki Analiz Metodları | |
4 | Fenolik Bileşikler ve Analiz Yöntemleri | |
5 | Fenolik Bileşikler ve Analiz Yöntemleri | |
6 | Terpenler | |
7 | Terpenler | |
8 | Organik Asitler | |
9 | Vize | |
10 | Lipidler ve İlgili Bileşikler | |
11 | Azot İçeren Bileşikler | |
12 | Şekerler ve Türevleri | |
13 | Makromoleküller. | |
14 | Makromoleküller. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Harborne, J.B., Phytochemical Methods, Chapman and Hall.1993 |
Ders Kaynakları | 2-Fischer, N., Isman, M.B., Stafford, H.A., Modern Phytochemical Methods, Plenum Pres. 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |