Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lipid Metabolizması ve Biyolojik Membranlar | KIM 642 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lipid metabolizması ve biyolojik membranların anlaşılması |
Dersin İçeriği | Lipid metabolizması ve biyolojik membranların yapı ve fonksiyonlarının anlaşılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler yağ asidi metabolizmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Öğrenciler triaçilgliserol metabolizması hakkında bilgi edinir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Öğrenciler fosfogliserid ve sfingolipid metabolizmalarını algılar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Öğrenciler kolesterol metabolizmasını anlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Öğrenciler biyolojik membran yapısını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Öğrenciler membranlardaki taşıma olaylarını tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lipidler hakkında genel bilgiler. | [1] Sayfa 1-40. |
2 | Yağ asidi metabolizması. | [1] Sayfa 1-40. |
3 | Yağ asidi metabolizması. | [1] Sayfa 41-80. |
4 | Triaçilgliserol metabolizması. | [1] Sayfa 1-40. |
5 | Fosfogliserid metabolizması. | [1] Sayfa 1-40. |
6 | Sfingolipid metabolizması. | [1] Sayfa 1-40. |
7 | Kolesterol metabolizması. | [1] Sayfa 1-40. |
8 | Membran lipidleri. | [1] Sayfa 1-40. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Membran proteinleri. | [1] Sayfa 1-40. |
11 | Membran karbohidratları. | [1] Sayfa 1-40. |
12 | Membranlarda küçük moleküllerin taşınması. | [1] Sayfa 1-40. |
13 | Membranlarda büyük moleküllerin taşınması. | [1] Sayfa 1-40. |
14 | Sinyal iletimi. | [1] Sayfa 1-40. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., İleri Biyokimya I Ders Notları, 2008 , Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Hames, B.D. and Hooper, N.M., Instant Notes in Biochemistry, Secon edition, Bios Scientific Publishers Ltd., USA, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |