Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Performanslı Betonlar | INM 652 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişte betondan beklenilen basınç dayanımı ve dayanıklılık, günümüzde sınır tanımayan mimari tasarımların inşasında yeterli gelmemekte ve uzmanları ihtiyaca cevap verecek yeni malzemeler veya beton türleri arayışına yöneltmektedir. Özel projelerde, betondan beklenilen 100 MPa üzeri yüksek basınç dayanımı, süneklik, nüfuz edebilme kabiliyeti, yüksek erken dayanım, çok sert çevresel etkilere karşı dayanıklılık gibi özellikler beklenmektedir. Günümüzde bu beklentilere cevap verebilen malzemelerden biri de kullanımı gün geçtikçe artan yeni nesil yüksek performanslı betonlardır. Ülkemizde de kullanımı artmakla birlikte bu konuda uzman kişi sayısı kısıtlıdır. Bu bağlamda, yüksek performanslı betonlar dersi, konusunda uzmanlaşmak isteyen veya doktora tez çalışması yapmak isteyen öğrenciler için temel oluşturacak bir ders olacaktır. |
Dersin İçeriği | Yüksek performanslı betonlara giriş |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek performanslı betonları açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Yüksek performanslı betonlarda kullanılan malzemeleri kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | Yüksek performanslı betonların deney yöntemlerini açıklayabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüksek performanslı betonlara giriş, tanım ve kavramlar | |
2 | Yüksek performanslı betonlarda kullanılan malzemeler | |
3 | Yüksek performanslı betonların karışım teorileri, Fuller karışım teorisi | |
4 | Mooney süspansiyon teoremi | |
5 | Karışım paket programları ve uygulamaları | |
6 | Yüksek performanslı betonda kullanılan kimyasal katkılar | |
7 | Yüksek performanslı lifli beton üretimi ve endüstriyel saha betonu uygulamaları | |
8 | Yüksek performanslı lifli betonlar üzerinde yapılan mekanik deneyler | |
9 | Yüksek performanslı lifli betonlar üzerinde yapılan dayanıklılık deneyleri | |
10 | Kendiliğinden yerleşen lifli betonlar ve deneyleri | |
11 | Reaktif pudra betonları ve deneyleri | |
12 | Çimento bulamacı enjekte edilmiş lif donatılı betonlar (SİFCON) ve deneyleri | |
13 | Karma lif donatılı betonlar ve deneyleri | |
14 | Farklı yüksek performanslı betonların ortak kullanılarak kompozit beton tasarımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Shah, S.P. and Ahmad, S.H. (Editors), “High Performance Concretes and Applications”, Edward Arnold, London, 1994. |
Ders Kaynakları | [4] Richard, P. and Cheyrezy, M.H., “Reactive Powder Concretes with High Ductility and 200-800 MPa Compressive Strength”, Bouygues, Internal Report, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |