Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geoteknikte Nümerik Modelleme Yöntemleri INM 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön Koşul Dersi yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

INM 533 GEOTEKNİK DEPREM MÜHENDİSLİĞİ

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEDAT SERT
Dersi Verenler Prof.Dr. SEDAT SERT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Geoteknik problemlerinin çözümünde yaygın olarak kullanılan nümerik analiz metodunun programları ve prensiplerinin tanıtılması, FLAC 2D ile çeşitli mühendislik problemlerine uygulama becerisinin öğrencilere verilmesi, genel amaçlı paket program kullanma kabiliyetinin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Geoteknik problemlerin nümerik yöntemlerle çözümüne yaklaşımlar, Nümerik çözüm yöntemleri, Problemin tespiti ve uygun çözüm yönteminin seçimi, Nümerik analizde kullanılacak parametrelerin tanımlanması, Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi ve seçimi, Statik modelinin kurulması, Kurulan nümerik modelin analiz aşamalarının tanımlanması, Statik analizler, Dinamik modelinin kurulması, Kurulan nümerik modelin analiz aşamalarının tanımlanması, Dinamik analizler, Analiz sonuçlarını doğrulanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geoteknik Problemin tespiti ve uygun çözüm yönteminin seçimi Anlatım, Sözlü Sınav,
2 Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi, seçimi ve Statik-Dinamik modelin kurulması Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Analiz sonuçlarını doğrulanması Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, geoteknik problemlerin nümerik yöntemlerle çözümüne yaklaşımlar
2 Geoteknik problemlere nümerik çözüm yöntemleri ve kullanım alanları
3 Geoteknik problemlerde uygun çözüm yönteminin seçimi
4 Nümerik analizde kullanılacak parametrelerin tanımlanması
5 Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi ve seçimi
6 FLAC ile Statik bir nümerik modelinin kurulması
7 FLAC ile Statik nümerik analiz aşamalarının tanımlanması
8 FLAC ile Statik analizler (Uygulama)
9 Ara sınav
10 FLAC ile Dinamik bir nümerik modelinin kurulması
11 FLAC ile Dinamik nümerik analiz aşamalarının tanımlanması
12 FLAC ile Dinamik analizler (Uygulama)
13 FLAC ile Dinamik analizler (Uygulama)
14 Analiz sonuçlarını doğrulanması
Kaynaklar
Ders Notu

1- FLAC 2D, User’s Manual-Fast Lagrangian Analysis of Continua, Itasca Consulting Group, Minnesota,2008.
2- PLAXIS, User’s Manual,2008.
3- SHAKE 2000, User’s Manual, 2000.

Ders Kaynakları

1- KRAMER, S.L., “Geotechnical Earthquake Engineering”, William J. Hole, Prentice-Hall International Series, London, 168-199, 1996.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6