Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Termal Sistemlerin Tasarımı | MKM 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CEMİL YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Termal sistemlerin tasarımı ve analizi hakkında temel bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Isı transferi denklemleri, ısı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini, ısı pompaları, psikometrik analiz ve iklimlendirme sistemlerinde soğutma yükünün tayini, buharlaştırıcı sistemlerinde projelendirme, distilasyon kolonları ve boyut analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Buharlaştırıcı sistemlerinin projelendirmesini yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Boyut analizi yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı geçişi denklemleri, ısı iletimi, ısı taşınımı, bir arada ısı geçişi, çok tabakalı duvardan ısı geçişi. | [1] Konu 1-2, [2] Sayfa 12-75, [3] Sayfa 26-57 |
2 | Borularda daimi rejimde tek boyutlu ısı geçişi, borularda kritik çap | [1] Konu 3, [4] Sayfa 73-102 |
3 | Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini, ortalama logaritmik sıcaklık farkı yöntemi, NTU yöntemi | [1] Konu 4-5-6, [5] Sayfa 150-287 |
4 | Soğutma çevrimleri, bir kompresörlü iki evaporatörlü soğutma çevrimleri | [1] Konu 7, [6] Sayfa 154-185 |
5 | Yaz kliması, kış kliması, klima santralleri | [1] Konu 8, [6] Sayfa 245-287 |
6 | İki kompresörlü iki evaporatörlü soğutma çevrimleri, Psikometrik analiz | [1] Konu 9-10, [6] Sayfa 196-232 |
7 | Isı pompaları, soğutma makinası, soğutma çevrimleri | [1] Konu 11, [6] Sayfa 295-346 |
8 | İklimlendirme sistemlerinde soğutma yükünün tayini | [1] Konu 12, [5] Sayfa 254-285 |
9 | İklimlendirme sistemlerinde ortama üflenecek hava şartlarının hesaplanması ve hava debisinin bulunması | [1] Konu 13, [5] Sayfa 294-329 |
10 | Soğutma Kuleleri | [1] Konu 14 |
11 | Buharlaştırıcı tipleri | [1] Konu 15, [5] Sayfa 300-367 |
12 | Kademeli buharlaştırıcıların projelendirilmesi | [1] Konu 15, [5] Sayfa 370-427 |
13 | Distilasyon kolonları | [1] Konu 16 |
14 | Boyut analizi | [1] Konu 17 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Güven, H.R.; Yiğit, C.; Durmaz, U., ´Termal Sistemler Ders Notları´, SAU, 2008 |
Ders Kaynakları | [2] Kern, D. Q., ´Process Heat Transfer´, Mc Graw-Hill International Book Company, 1950. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Ödev | 3 | 23 | 69 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |