Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Işınımla Isı Geçişi | MKM 554 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Işınım ısı geçişi mekanizmasını öğretmek. Gerçek yüzeylerin ışınım özeliklerini kavramak. Şekil katsayılarını öğrenmek. Eşit-dağıtan gri yüzeylerde ışınımla ısı geçişi. Ayna-gibi yüzeyler arasında ışınımla ısı geçişini bilmek, Gaz ışınımı, Tam ve yaklaşık Çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Yanma odalarındaki ışınımla olan ısı geçişlerini hesaplayabilmek |
Dersin İçeriği | Işınımın termodinamik ve elektromanyetik dalga teorileri. Katı açı, ışınım şiddeti, yayma gücü, gelen ve giden ışınım. Siyah ve gri cisimlerin ışınımı. Yüzeyler arasında ışınım. Şekil katsayıları.Net ışınım ve elektriksel benzeşim yöntemleri ve örnek uygulamalar. Işınım perdeleri. Gaz ışınımı, tanecik ışınımı, alev ışınımı. Yanma odalarında ışınımla ısı geçişi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Işınım şiddeti ve hacimsel açıyı öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Siyah ve gri cisim ışınımını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
3 | Şekil katsayılarını öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Yüzeyler arasındaki ışınımını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Net ve elektriksel benzeşim yöntemlerini öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Işınım perdelerini ve gaz ışınımını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işınımın istatistik termodinamik ve elektromanyetik dalga teorileri | 1. Hafta Sunusu |
2 | Katı açı, ışınım şiddeti, yayma gücü, gelen ve giden ışınım | 2. Hafta Sunusu |
3 | Siyah cisim ışınımı | 3. Hafta Sunusu |
4 | Gri ve gerçek cisimlerin ışınımı | 4. Hafta Sunusu |
5 | Yüzeyler arasında ışınım | 5. Hafta Sunusu |
6 | Şekil katsayıları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Eşit dağıtan gri yüzeylerde ışınımla ısı geçişi ve net ışınım yöntemi | 7. Hafta Sunusu |
8 | Elektriksel benzeşim yöntemi | 8. Hafta Sunusu |
9 | Örnek uygulamalar | 9. Hafta Sunusu |
10 | Işınım perdeleri | 10. Hafta Sunusu |
11 | Ayna gibi yüzeyler arasında ışınım | 11. Hafta Sunusu |
12 | Gaz ışınımı | 12. Hafta Sunusu |
13 | Tanecik ve Alev ışınımı | 13. Hafta Sunusu |
14 | Yanma odalarında ışınımla ısı geçişi | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Nedim SÖZBİR |
Ders Kaynakları | 1. Prof.Dr. Osman F. Genceli ´Çözümlü Isı Işınımı Problemleri´, Birsen yayını, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
3. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 20 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 45 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |