Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri Mühendisliğinde Örnek Olay Uygulamaları | ENM 548 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çalışmakta olan mühendisleri, akademik kariyer sürecindeki mezunları ve teknik uzmanları sektörde yaşanan ileri düzey endüstri mühendisliği problemlerinden haberdar edip farkındalık kazandırarak uygulamaya yönelik tecrübe edinmelerini sağlamak. Bu kapsamda lisans eğitiminde aldıkları temel endüstri mühendisliği tekniklerine ek olarak bu derste alacakları ileri düzey teknik ve uygulamalar sayesinde gerçek hayattaki karmaşıklık ve zorluğu ele alarak problem çözücü etkin mühendisler, bilim adamları ve teknik uzman olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Endüstri mühendisliği ve yöneylem araştırmaları metodolojilerinin İşletme, Endüstri ve Kamusal faaliyetlerdeki gerçek problemlere uygulamaları. Ders problem analizi ve tanımı, sistem yapılandırma, model geliştirme ve doğrulaması ile çözüm teknikleri aşamalarını kapsayacaktır. Öğrenciler makale ödevleri aracılığı ile örnek olaylara dahil olacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliği alanında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | İleri düzey Endüstri mühendisliği problemlerinin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma ve yönetebilme becerisi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Alternatifler arasında en uygununu seçme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | İleri düzey stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Ödev, |
6 | İleri düzey Endüstri mühendisliği problemleri alanında akademik çalışmalar hazırlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnek olay nedir, çeşitleri, endüstri mühendisliği uygulamalarına ve faaliyet alanlarına genel bakış. | Ders Notları |
2 | Sistem Yaklaşımı: Temel tanımlamalar, Sistem yaklaşımı adımları | Ders Notları |
3 | Sistem Yaklaşımı Örnek Olay | Ders Notları |
4 | Tesis Düzenleme: Klasik ve İleri düzey teknikler | Ders Notları |
5 | Örnek Olay Uygulaması | Ders Notları |
6 | Tahmin: Temel tanımlar, klasik ve ileri düzey teknikler | Ders Notları |
7 | Tahmin Örnek Olay | Ders Notları |
8 | Genel Tekrar: Örnek Problem Çözümleri | Ders Notları |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Stok Yönetimi: Temel tanımlar, klasik ve ileri düzey kontrol teknikleri | Ders Notları |
11 | Stok Yönetimi Örnek Olay | Ders Notları |
12 | Atama Problemi: Temel tanımlar, klasik ve ileri düzey çözüm teknikleri | Ders Notları |
13 | Atama Problemi Örnek Olay | Ders Notları |
14 | Genel Tekrar: Örnek Problem Çözümleri | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gorod, A., et al.,” Case Studies in System of Systems, Enterprise Systems, and Complex Systems Engineering (Complex and Enterprise Systems Engineering)”, 2015 Cumberbatch,E.,“Mathematical Modeling: Case Studies from Industry”,2001 Martinich, J, ,”Production and Operations Management: An Applied Modern Approach”,1997 Ders sunuları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |