Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İş Sıralama ve Çizelgeleme ENM 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Performans ölçüleri ve bunları sağlayabilmek için farklı problem yapılarına göre algoritmaları kullanabilme.

Dersin İçeriği

İş sıralamaya giriş ve performans ölçüleri, akış tipi atölye algoritmaları, tek makine problemleri için algoritmalar, paralel makine çizelgeleme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İş sıralama performans ölçülerinin belirlenmesi
2 Performans ölçülerine ulaşmak için Kullanılacak algoritma ve yöntemler
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İş sıralamaya giriş ve performans ölçüleri 1. Hafta Sunusu
2 Akış tipi atölyeler 2. Hafta Sunusu
3 Johnson algoritması 3. Hafta Sunusu
4 CDS, PALMER algoritmaları 4. Hafta Sunusu
5 RAP, GUPTA, algoritması 5. Hafta Sunusu
6 NEH algoritmaları 6. Hafta Sunusu
7 Lawler algoritması, Smith algoritması 7. Hafta Sunusu
8 Van wassenhove and Gelders algoritması 8. Hafta Sunusu
9 n/2/G/Fmax için Johnson algoritması 9. Hafta Sunusu
10 Sezgisel arama metodları 10. Hafta Sunusu
11 Dinamik programlama ile iş sıralama 11. Hafta Sunusu
12 Dinamik programlama ile iş sıralama 12. Hafta Sunusu
13 Dal sınır algoritması 13. Hafta Sunusu
14 Dal sınır algoritması 14. Hafta Sunusu
Kaynaklar
Ders Notu

Dr. Öğretim Üyesi Berrin Denizhan, İş sıralama ve Çizelgeleme ders notları

Ders Kaynakları

[1] Pinedo, M,. 2005, Scheduling, Prtintice Hall.
[2] Pinedo, M, and Xiuli, C., 1999, Operations Scheduling, Irwin & Mc Graw-Hill.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. X
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. X
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. X
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. X
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. X
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. X
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6