Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | EEM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders lisansüstü, eğitim gören bireylerin eğitim süresince ihtiyaç duyacakları akademik terimleri, bilimsel araştırma tekniklerini, araştırma süreçleri ve etik kuralları öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders temel akademik kavramlar, bilgi kaynakları ve yaralanma yöntemleri, bilimsel makale hazırlama ve yayınlatma süreçleri, tez hazırlama ve savunma süreci ile birlikte araştırma ve yayın etiği konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. | Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, |
2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. | Soru-Cevap, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Araştırmanın amacına uygun olarak araştırma dizaynı oluşturabilir. | Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | Araştırmaya uygun olan veri toplama yöntemlerini kullanarak sahadan veri toplayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Sahadan topladığı verileri uygun analizlerle test edebilir. | Benzetim, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | Elde ettiği sonuçlar doğrultusunda varolan problemi çözmek için çözüm yolları geliştirebilir. | Grup Çalışması, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
7 | Etik standartlar, yazılımlar ve yasal sınırlamalar ile ilgili bilgileri uygulayabilme | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
8 | Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Konusu ve Bilgi Kaynakları | |
3 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? 1 | |
4 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? 2 | |
5 | Bilimsel Dergilerin Sınıflandırılması | |
6 | Bilimsel Yayın Hazırlama Aracı: Word | |
7 | Bilimsel Yayın Hazırlama Aracı: LaTeX | |
8 | Referans Yönetim Sistemleri | |
9 | Bilimsel Yayın Nasıl Hazırlanır? | |
10 | Sempozyum Bildirisi Nasıl Hazırlanır? | |
11 | Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? | |
12 | Tez Nasıl Yazılır? 1 | |
13 | Tez Nasıl Yazılır? 2 | |
14 | Araştırma ve Yayın Etiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 1 | 7 | 7 |
Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |