Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çok Fazlı Enerji Sis. Fazkoordinatları İle Analizi | EEM 587 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The transport of large amounts of electrical power over long distances is done with high-voltage transmission lines. |
Dersin İçeriği | Determination of Line Parameters in Multi Phase Power Systems, Syymmetrical Component, Phase Co-Ordinate Modelling of Multi Phase Power Systems Phase Co-Ordinete Load Flow and Fault Analysis |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To calculate the line parameters of the three-phase overhead transmission line. To calculate the six-phase transmission line parameters | ||
2 | To calculate twelve-phase transmission line parameters | ||
3 | The phase coordinate load flow analysis carry out on test system employing Gauss-Siedel technique for balanced and unbalanced situations. | ||
4 | The phase coordinate load flow analysis carry out on composite three-phase and six-phase test system for balanced and unbalanced situations. | ||
5 | The phase coordinate load flow analysis have been carried out on composite three-phase and twelve-phase test system for balanced and unbalanced ituations. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok-fazlı enerji sistemlerinde hat parametrelerinin belirlenmesi: Giriş | |
2 | Elektrik enerji sistemlerinin yapısı/ Çok fazlı sistemlerde gerilimlerin belirlenmesi | |
3 | Endüktansın tanımı/ 3, 6, 12 fazlı enerji iletim hatlarının endüktansı | |
4 | Enerji iletim hatlarında kapasite tanımı/ 3, 6, 12 fazlı enerji iletim hatlarının kapasitesi/ | |
5 | Simetrili bileşenler/ Genel n fazlı sistemlerde simetrili bileşen transformasyonu/ 3, 6, 12 fazlı sistemlerde simetrili bileşen transformasyon matrisi/ | |
6 | Per-unit değerler/ N fazlı sistemlerde per-unit değerler/ 3, 6, 12 fazlı sistemlerde per-unit değerler/ | |
7 | Çok-fazlı enerji sistemlerinin faz koordinatları ile modellenmesi: Elemanların temsili/ Genel eleman/ | |
8 | İletim hattı/ Elektrik makinesinin temsili/ | |
9 | Transformatörlerin temsili | |
10 | Transformatörlerin temsili | |
11 | Faz-koordinatları ile yük akışı | |
12 | Faz-koordinatları ile yük akışı | |
13 | Faz-koordinatları ile kısa devre | |
14 | Uygulama: Faz-koordinatları ile yük akış ve kısa devre |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ş.Özbey ´ Çok Fazlı Güç Sistemlerinin Faz Koordinatları İle Analizi ´ Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |