Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anten Teorisi ve Analizi | EEM 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişik tipte antenlerin analizi ve tasarımı için gerekli alt yapının kazandırılması |
Dersin İçeriği | Anten parametreleri. Tel antenler. Doğrusal, düzlemsel, çember dizilerinin analizi ve sentezi. Integral denklemleri ve moment metot. Geniş bantlı antenler. İlerleyen dalga antenleri. Frekanstan bağımsız antenler. Dikdörtgensel, dairesel ve silindirik açıklık antenlerin analizi. Mikroşerit ve yansıtıcı antenler. Anten ölçümleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anten analiz tekniklerini bilir | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, |
2 | Sayısal anten analiz yöntemlerini tanır | Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, |
3 | Bilgisayar destekli anten tasarımı becerisi kazanır | Benzetim, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Mühendislik tasarımı ve problem çözme becerisi gelişir | Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anten parametreleri | |
2 | Anten eşdeğer devreleri ve anten teoremleri | |
3 | Dalga denklemi ve vektör potansiyeller | |
4 | Tel antenler | |
5 | Tel antenler | |
6 | Tel antenlerin bilgisayar destekli tasarım ve analizi | |
7 | Doğrusal diziler | |
8 | Düzlemsel diziler | |
9 | Integral denklemleri ve moment metot | |
10 | Geniş bantlı antenler, İlerleyen dalga antenleri | |
11 | Frekanstan bağımsız antenler | |
12 | Açıklık antenler | |
13 | Mikroşerit ve yansıtıcı antenler | |
14 | Anten ölçümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] A. Constantine Balanis, “Antenna Theory”, John Wiley & Sons Inc. [2] Stuzman and Thiele, “Antenna theory and design”, John Wiley & Sons Inc [3] John D. Kraus, “Antennas”, McGraw-Hill [4] Edward A. Wolff, “Antenna Analysis”, John Wiley & Sons Inc [5] S. Drabowitch, “Modern Antennas”, Chapman &Hall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 32 | 32 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |