Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Membran Prosesler | CEM 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile membran teorisi, teknolojisi, membran çeşitleri, arıtma mekanizması, Çevre Mühendisliğinde uygulamaları, membran teknolojisinin kullanımında işletme ve çevre problemleri gibi konuların anlatılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Membran teorisi ve teknolojisi, Membranların arıtma mekanizması, Membran hazırlama metotları, Membran proses tipleri, Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları vb. konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Membran teorisi, teknolojisi konularında detaylı bilgi kazandırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları becerilerini kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Membran teorisi ve teknolojisi | |
2 | Membranların arıtma mekanizması | |
3 | Membran hazırlama metotları | |
4 | Membran modül dizaynı ve karakteristikleri | |
5 | Membranlarda kütle transferi, Konsantrasyon polarizasyonu | |
6 | Membran proses tipleri (mikrofiltrasyon; ultrafiltrasyon; nanofiltrasyon; pervaporasyon; gaz permeasyonu) | |
7 | Membran proses tipleri (diyaliz; elektrodiyaliz; ters ozmos; sıvı membranlar; biyolojik membran ilkeleri; yeni teknikler) | |
8 | Membran proseslerin sınıflandırılması | |
9 | Suların arıtılmasında membran uygulamaları | |
10 | Atıksuların arıtılmasında membran uygulamaları | |
11 | Endüstriyel atık suların entegre arıtımında membran teknolojisi | |
12 | Çevre Mühendisliğinde membranların potansiyel kullanımı | |
13 | Çevre Mühendisliğinde membranların potansiyel kullanımı | |
14 | Membran kullanımının ekonomisi ve maliyeti |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Metcalf&Eddy, Wastewater Engineering Treatment Disposal Reuse, 1991. 2) Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Publisher, 1996. 3) Membrane technology in water and wastewater treatment/ ed. P. Hillis, Cambridge, UK: Royal Society of Chemistry, 2000. 4) R.D. Noble, S.A. Stern, Membrane Separations Technology: Principles and Applications. |
Ders Kaynakları | Ulusal ve Uluslar arası dergilerde yer alan makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |