Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkileşimli Bilgisayar Grafiği | BSM 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of this course is to give basic interactive computer graphics principles and interactive computer graphics applications in engineering.In this course we will study computer graphics, computer graphics hardware, and application of computer graphics. Topics include computer graphics hardware, basic computer graphics algorithm, 2D and 3D transformations, curves and face representing, projections, rendering, illumination and shading, clipping, and applications of computer graphics. Students will be expected to create their own VR applications using the computer graphics software tools such as openGl, c++, including a project during the second half of the semester. |
Dersin İçeriği | In this course we will study computer graphics, computer graphics hardware, and application of computer graphics. Topics include computer graphics hardware, basic computer graphics algorithm, 2D and 3D transformations, curves and face representing, projections, rendering, illumination and shading, clipping, and applications of computer graphics. Students will be expected to create their own VR applications using the computer graphics software tools such as openGl, c++, including a project during the second half of the semester. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etkileşimli bilgisayar grafiğinin temelini kavrama | Anlatım, | Sınav, |
2 | 2B ve 3B temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirme becerisi kazanma | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, |
4 | Etkileşimli bilgisayar grafiğinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma | Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkieşimli Bilgisayar Grafiğine Giriş | |
2 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiğinde Kullanılan Donanım ve Yazılımlar | |
3 | Temel Bilgisayar Grafiği Matematiği | |
4 | İki Boyutlu Dönüşümler | |
5 | Üç Boyutlu Dönüşümler | |
6 | Üç Boyutlu Dönüşümler | |
7 | Projeksiyonlar | |
8 | Sahneleme | |
9 | Işık ve Gölgelendirme | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları | |
12 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları | |
13 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları | |
14 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes (2nd Edition), 1995 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |