Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli 2D Tasarım Geometrisi | MAT 572 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ENGİN CAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | EUKLID DynaGeo, dinamik 2D düzlem geometrisi tasarımlarına yarayan en iyi yazılımdır. Bu yazılım ile bilinen temel 2D geometrik teoremler uygulamalı ve görsel olarak ispatlanabilir. Dolayısıyla EUKLID DynaGeo, lisansüstü matematikçilere, matematik/geometri öğretmenliği yapacak öğretmen adaylarına tanıtılması ve kullanılmasının yaygınlaştırılması gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, piyasada bilinen GEOGEBRA yazılımından daha profesyonel olan EUKLID DynaGeo yazılımı tanıtılacak ve bir takım geometrik temel kavramlara ve onların tasarımları ve animasyonlarına yönelik çalışmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama ile ilgili genel kavramları bilir | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Paket program ortamını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Algoritma oluşturma mantığını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | İki boyutlu geometrik şekilleri programı kullanarak çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinamik 2D geometri yazılımları, Euklid DynaGeo kullanımı | |
2 | Menülerin tanıtımı | |
3 | Temel tasarım uygulamaları, Sinüs, Kosinüs, Tanjant fonksiyonları görselleri oluşturma | |
4 | Euler doğrusu, Kenarortayların oluşturduğu üçgen | |
5 | Açıortay ve bir açının istenen oranda bölünebilmesi | |
6 | Elips tasarımı | |
7 | Pisagor bağıntısı ve makro oluşturma | |
8 | İki aracın arasına park görseli tasarımı | |
9 | Ekstrem değer bulma | |
10 | Özel tasarım çalışması 1 | |
12 | Özel tasarım çalışması 2 | |
13 | Özel tasarım çalışması 3 | |
14 | Özel tasarımların Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Laborde J.M. (1996). Intelligent Learning Environments: The Case of Geometry. ISBN: 978-3-642-64608-9. Springer Berlin Heidelberg. [2] Cederberg J. (2001). A Course in Modern Geometries. ISBN: 978-1-4419-3193-1. Springer-Verlag New York. [3] Marsh D. (2005). Applied Geometry for Computer Graphics and CAD. ISBN: 978-1-85233-801-5. Springer-Verlag London. [4] EUKLID DynaGeo Software with extended school license |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | |||||||
2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | ||||||
3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |