Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli 2D Tasarım Geometrisi MAT 572 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ENGİN CAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

EUKLID DynaGeo, dinamik 2D düzlem geometrisi tasarımlarına yarayan en iyi yazılımdır. Bu yazılım ile bilinen temel 2D geometrik teoremler uygulamalı ve görsel olarak ispatlanabilir. Dolayısıyla EUKLID DynaGeo, lisansüstü matematikçilere, matematik/geometri öğretmenliği yapacak öğretmen adaylarına tanıtılması ve kullanılmasının yaygınlaştırılması gerekmektedir. 

Dersin İçeriği

Bu derste, piyasada bilinen GEOGEBRA yazılımından daha profesyonel olan EUKLID DynaGeo yazılımı tanıtılacak ve bir takım geometrik temel kavramlara ve onların tasarımları ve animasyonlarına yönelik çalışmalar yapılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlama ile ilgili genel kavramları bilir Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Paket program ortamını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Algoritma oluşturma mantığını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 İki boyutlu geometrik şekilleri programı kullanarak çizer Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dinamik 2D geometri yazılımları, Euklid DynaGeo kullanımı
2 Menülerin tanıtımı
3 Temel tasarım uygulamaları, Sinüs, Kosinüs, Tanjant fonksiyonları görselleri oluşturma
4 Euler doğrusu, Kenarortayların oluşturduğu üçgen
5 Açıortay ve bir açının istenen oranda bölünebilmesi
6 Elips tasarımı
7 Pisagor bağıntısı ve makro oluşturma
8 İki aracın arasına park görseli tasarımı
9 Ekstrem değer bulma
10 Özel tasarım çalışması 1
12 Özel tasarım çalışması 2
13 Özel tasarım çalışması 3
14 Özel tasarımların Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Laborde J.M. (1996). Intelligent Learning Environments: The Case of Geometry. ISBN: 978-3-642-64608-9. Springer Berlin Heidelberg.

[2] Cederberg J. (2001). A Course in Modern Geometries. ISBN: 978-1-4419-3193-1. Springer-Verlag New York.

[3] Marsh D. (2005). Applied Geometry for Computer Graphics and CAD. ISBN: 978-1-85233-801-5. Springer-Verlag London.

[4] EUKLID DynaGeo Software with extended school license 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
2 Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar.
3 Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. X
4 Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. X
5 Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. X
6 Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. X
7 Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. X
8 Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. X
9 Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. X
10 Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir X
11 Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Proje / Tasarım 40
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 20 40
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6