Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Topoloji | MAT 004 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SOLEY ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Prof.Dr. MAHPEYKER ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Topoloji konuları üzerine ileri düzey bir bilgi alt yapısını oluşturmak, soyut ve analitik düşünce becerisini kazandıracak ispat yöntemlerini vermek ve ileri düzeyde topoloji kavramlarını kavratmak,yorumlatmak ve uygulatabilmektir. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Süreklilik ve topolojik denklik, Ayrılabilirlik ve Sayılabilirlik, Diziler ve ağlar, Ayırma aksiyomları, Kompaktlık, Bağlantılılık, Çarpım uzaylar, Bölüm uzayları, Kafes yapıları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel topolojik kavramları hatırlar | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
2 | Süreklilik ve topolojik denklik kavramlarını anlar ve pekiştirir | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Ayrılabilir ve sayılabilir uzayları tanır | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Diziler ve ağlar arasındaki ilişki ve farkları anlar ve örnekler verir | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Topolojik uzayların kompaktlık ve bağlantılılık gibi değişmeyen özelliklerini idrak eder | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Çarpım uzayları ve bölüm uzayları kavramlarını tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Kafes yapılarını tanır | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Topolojik uzayları sınıflandırır | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topoloji, açık kümeler, kapalı kümeler, alt uzaylar, komşuluk ve komşuluk sistemleri | |
2 | Kümelere özgün noktalar, kapanış kümesi, yığılma noktaların kümesi, | |
3 | Yoğun kümeler, cılız uzaylar Baire Uzayları, idealler | |
4 | Taban, komşuluk tabanı ve alt taban | |
5 | Sürekli fonksiyonlar, açık ve kapalı fonksiyonlar, topolojik denklik | |
6 | Ayrılabilir uzaylar, birinci ve ikinci sayılabilir uzaylar, Lindelöf uzayları | |
7 | Diziler, dizilerin yakınsaması, ağlar ve ağların yakınsaması | |
8 | Ayırma aksiyomları | |
9 | Kompakt uzaylar, Dizisel kompakt uzaylar | |
10 | Sayılabilir kompakt uzaylar, Kompaklaştırma | |
11 | Bağlantılı Uzaylar, bir uzayın bileşeni, tamamen bağlantısız uzaylar | |
12 | Yerel bağlantılı uzaylar, eğrisel bağlantılı uzaylar | |
13 | Çarpım ve bölüm uzayları | |
14 | Kafes yapıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. WILLARD, S., General Topology, Addision-Wesley publishing, London, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | |||||||
2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |