Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İntegral Dönüşümler MAT 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ,
Dersin Yardımcıları Uygulamalı Matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İntegral dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemlerin özelliklede kısmi türevli denklemlerin çözümlerini elde etmek ve mühendislik uygulamalarında bu dönüşümlerin yardımcı olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Fourier İntegral Dönüşümleri, Laplace İntegral Dönüşümleri, Mellin İntegral Dönüşümleri, Hankel Dönüşümleri,
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İntegral dönüşümlerini tanımak, çeşitli problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Kısmi türevli denklemlerin çözümünde yardımcı eleman olarak uygulayabilmek. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fourier Serileri
2 Fourier Serileri
3 Fourier İntegrallleri
4 Fourier İntegrallleri
5 Fourier İntegralllerinin Uygulamaları
6 Laplace Dönüşümü
7 Laplace Dönüşümü
8 Laplace İntegral Dönüşümü
9 Laplace İntegral Dönüşümü
10 Laplace İntegral Dönüşümünün Uygulamaları
11 Ara sınav
12 Mellin İntegral Dönüşümü
13 Hankel Dönüşümleri,
14 Dönüşümlerin Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu [1] Yarasa, R., “Fourier Analizi”, Çağlayan Yay. 1976
[2] Yaşar,İ.B., İntegral Dönüşümleri, Ankara, 2003
Ders Kaynakları [1] Titchmars, E., “Introduction to The Teory of Fourier Integrals”, Chelsea Publ., 1986.
[2] Bayramoğlu, M., “İntegral Dönüşümleri Ders Notları”, Y.T.Ü., 1997
[3] Churchill,R.W., Brown, J.W., “Fourier series and Boundary Value Problems” NY, 1960
[4] Papoulis, A., “The Fourier Integral and It’s Applications”, McGraw-Hill, 1962.
[5] Sneddon, T.N., “Fourier Transformations”, NY, 1950
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0 X
2 Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. X
3 Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. X
4 Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. X
5 Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. X
6 Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. X
7 Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. X
8 Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. X
9 Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. X
10 Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir X
11 Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 166
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,64
Dersin AKTS Kredisi 6