Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Katı Faz Ektraksiyonu | KIM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katı faz ekstraksiyon tekniğini öğretmek |
Dersin İçeriği | Katı Faz Ekstraksiyonuna Genel Bakış, Sorpsiyon ve Ayırmanın Teorisi, Metod geliştirme, Ters Faz Katı Faz Ekstraksiyonu, Normal Faz Katı Faz Ekstraksiyonu, İyon değişim katı faz ekstraksiyonu, Katı Faz Ekstraksiyonunda Yeni Teknolojiler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katı faz ekstraksiyonunun temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Katı faz ekstraksiyon türlerini, özelliklerini ve çalışma prensiplerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Katı faz ekstraksiyonunda ye teknolojileri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Katı faz ekstraksiyon tekniklerini mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Farklı numuneler için katı faz ekstraksiyon yöntemi seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Güncel çalışmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Katı faz ekstraksiyonuna genel bakış | |
2 | Sorpsiyon ve ayırmanın teorisi | |
3 | Sorpsiyon ve ayırmanın teorisi | |
4 | Metod geliştirme | |
5 | Metod geliştirme | |
6 | Ters faz katı faz ekstraksiyonu | |
7 | Ters faz katı faz ekstraksiyonu | |
8 | Normal faz katı faz ekstraksiyonu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Normal faz katı faz ekstraksiyonu | |
11 | İyon değişim katı faz ekstraksiyonu | |
12 | İyon değişim katı faz ekstraksiyonu | |
13 | Katı Faz Ekstraksiyonunda Yeni Teknolojiler | |
14 | Katı Faz Ekstraksiyonunda Yeni Teknolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Fritz J.S. Analytical Solid-Phase Extraction (Hardcover) Wiley-Intersicience Publication, 1999 |
Ders Kaynakları | 2.Thurman E.M. Solid Phase Extraction Wiley-Intersicience Publication, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |