Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Protein Saflaştırılması ve Karakterizasyonu | KIM 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilimdalı Araştırm Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı canlı organizmalarla ilgili proteinlerin yapıları fonksiyonları hakkında bilgi edindirmek ve proteinlerin tıp, biyokimya ve biyoteknolojideki önemini bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Giriş-protein saflaştırma stratejisi ve amacı, genel metotlar,protein tayininde özel metotlar, kromatografik metotlar, elektroforetik yöntemler, proteinlerin kimyasal değişimleri, proteinlerin c-(karboksil) ucunun belirlenmesi, amino asit analizleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Amino asitleri ve protein yapılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Protein saflaştırılmasında kullanılan genel yöntemleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Kromatagrafik yöntemleri sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Proteinlerdeki değişimleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Proteinlerin yapı taşı olan amino asitlerin belirlenmesini sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Proteinlerin yapı ve fonksiyon analizlerinde en son gelişmeleri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Protein saflaştırma stratejisi ve amacı | [1] Sayfa 1-12 |
2 | Genel metotlar | [1] Sayfa 13-37 |
3 | Protein tayininde spesifik metotlar | [1] Sayfa 38-47 |
4 | Proteinlerin ekstraksiyonu ve subsellüler fraksiyonlanması | [1] Sayfa 48-75 |
5 | İyon değişim kromatografisi | [1] Sayfa 100-125 |
6 | Jel filitrasyon kromatapgrafisi | [1] Sayfa 126-137 |
7 | Hidrofobik etkileşim kromatografisi | [1] Sayfa 138-149 |
8 | Protein saflaştırılmasında kullanılan elektroforetik yöntemler | [1] Sayfa 150-165 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Protein ve Enzimlerin kimyasal değişimleri | [1] Sayfa 179-195 |
11 | İmmünolojik yöntemler | [1] Sayfa 196-210 |
12 | Affiniti kromataografisi ve proteinlerin kristallendirlimesi | [1] Sayfa 211-226 |
13 | Proteinlerin kimyasal ve enzimatik olarak parçalanması | [1] Sayfa 228-240 |
14 | Polipeptitlerin C- ve N- uçlarının ve amin asitlerin analiz teknikleri | [1] Sayfa 245-264 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] A. TELEFONCU " Protein saflaştırılması ve karakterizasyonu Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Basımevi, 1996, İzmir. |
Ders Kaynakları | [2] G. A. Petsko, D. Ringe Protein structure and function New Science Pres, Oxford : Blackwell Pub., 2004, London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |