Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Sentez Dızaynı | KIM 587 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET TUTAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET TUTAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik kimyadaki bir araştırıcının hedeflediği bir bileşiğin nasıl sentezleneceğini kavraması açısından gerekli olan bir derstir |
Dersin İçeriği | Parçalanmalara Giriş, Birli Parçalanmalar, İkili parçalanmalar, Perisklik Reaksiyonlar, Heteroatoms ve Heterosiklik Bileşikler, Küçük Halkalar İçin Özel Metotlar, Strateji, İleri Çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu ders sonunda, Organik Kimyada araştırma yapacak bir araştırıcının hedeflemeyi düşündüğü bir bileşiği, hangi çıkış bileşiklerle ve hangi reaksiyon şartlarıyla sentezleyebileceğini öğrenir ve ilgili sentezin mekanizmasını yazma kabiliyetine kavuşur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
2 | Çok basamaklı sentezleri dizayn eder | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Sentetik problemleri çözmeyi öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | Sentez dizaynını analitik yaklaşım önerir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Basit organik reaksiyonların mekanizmalarını çizer | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | C-C, C-N ve C-O bağların nerede ve nasıl kopacağını öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parçalanmalara Giriş | |
2 | Basit alkol ve basit olefinlerin parçalanması | |
3 | Aril Keton ve Basit Ketonların Parçalanması | |
4 | İkili Parçalanmalar, 1,3-dioksijenli Yapılar, 1,5-Dikarbonil Bileşikler | |
5 | 1,4-dioksijenli yapılar, 1,6-dikarbonil bileşikler | |
6 | Perisiklik Reaksiyonlar | |
7 | Heteroatomlar: Eterler ve Aminler | |
8 | Heterosiklik Bileşikler, Amino Asitler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Küçük Halkalı Bileşikler: Üç Üyeli Halkalar, Dört Üyeli Halkalar | |
11 | Strateji, Odaklanmış Sentezler, Stratejik Araçlar, | |
12 | Mümkün Olan Tüm Parçalanmalar, Alternatif FGI, | |
13 | Fonksiyonel Grup Katılması | |
14 | İleri Çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]S. Warren, Designing Organic Syntheses, John Wiley&Sons, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |