Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Bileşiklerin Yapı Aydınlatılması | KIM 582 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Arş.Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik Kimyada lisans üstü eğitim yapacak öğrenciler için reaksiyon sonunda elde ettikleri bileşiklerin yapılarının aydınlatılması için gerekli spektroskopik yöntemler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Organik bileşiklerin ayrılmaları, saflaştırılmaları ve belirlenmeleri, , kütle, nükleer manyetik rezonans, infrared ve ultraviyole spektroskopileri, NMR, IR ve UV spektrumlarının birlikte yorumu, yapı aydınlatılması örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spektroskopik teknikleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Deneysel verileri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Spektrum okuma tekniklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | UV ve IR spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | NMR ve kütle spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Spektroskopik yöntemler kullanılarak bilinmeyen moleküllerin yapılarını aydınlatma becerisine sahip olur, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Saflaştırma ve ayırma teknikleri | |
3 | UV nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
4 | FT-IR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
5 | FT-IR nin yapı aydınlatılmasında kullanımına devam | |
6 | 1H NMR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
7 | 1H NMR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı devamı | |
8 | 13 C NMR nin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kütle Spektrofotometresinin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
11 | Kütle Spektrofotometresinin yapı aydınlatılmasında kullanımı | |
12 | Yukarıda anlatılan yöntemlerle Örnek çözümler | |
13 | Yukarıda anlatılan yöntemlerle Örnek çözümler | |
14 | Yukarıda anlatılan yöntemlerle Örnek çözümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ender Erdik,Organik Kimyada spektroskopik Yöntemler Gazi Kitabevi Ankara, 1998 |
Ders Kaynakları | Dudley H. Williams et all. Spectroscopic Methods in Organic Chemistry, McGraw Hill Comp. London, 1995 Joseph B. Lambert, et all. İntroduction to organic spectroscopy,Mc.Millan pub. Co. New York, 1987 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |