Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Heterosiklik Reaksiyonlar I | KIM 584 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Heterohalkalı bileşikler organik bileşiklerin büyük bir kısmını oluştururlar. Bu sınıf bileşiklerin elde edilmesi, türevlerinin hazırlanması organik kimya açısından önemlidir |
Dersin İçeriği | Aromatik Heterosiklik Bileşiklerin Yapıları. Temel Fiziksel Özellikleri. Aromatik Heterosiklik Bileşiklerin Genel Sentez Yöntemleri. Furanlar, Tiyofenler, Piroller, İndoller, Pirazoller, İmidazoller,Kinolinler, Piranlar.Bu Bileşiklerin Elde Yöntemleri ve Reaksiyonlarının İncelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlaç ve diğer endüstri dalında yaygın olarak kullanılan heterosiklik bileşiklerin yapılarını kavrar, | Anlatım, | Sınav, |
2 | Heterosiklik bileşikleri sınıflandırır | Anlatım, | Sınav, |
3 | Heterosiklik bileşikler için sentez dizaynı tasarlar | Anlatım, | Sınav, |
4 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar | Anlatım, | Sınav, |
5 | Heterosiklik bileşikleri mekanistik olarak irdeler, | Anlatım, | Sınav, |
6 | Heterosiklik bileşiklerin biyolojik özelliklerini kavrar | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Güncel makalelerden örnekler |
2 | Heterosiklik Bileşiklerin Yapıları | [1] kaynak 1-4 |
3 | Heterosiklik Bileşiklerin Genel Sentez Yöntemleri | [2] kaynak 1-9 |
4 | Furanlar | [1] kaynak 61-86 |
5 | Tiyofenler | [1] kaynak 90-107 |
6 | Piroller | [1] kaynak 108-124 |
7 | Piridinler | [2] kaynak 1-9 |
8 | Piridinler | [1] kaynak 345-380 |
9 | Arasınav | |
10 | Kinolin ve İzokinolinler | [2] kaynak 46-52 |
11 | İndoller | [2] kaynak 53-60 |
12 | Üç veya dört heteroatom içeren beş üyeli heterosiklik bileşikler | [2] kaynak 61-66 |
13 | Bir oksijen atomu içeren altı üyeli heterosiklik bileşikler | [2] kaynak 67-72 |
14 | Örnek soru çözümü | Güncel total sentez yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Eicher, Theophil, Siegfried Hauptmann, and Andreas Speicher. The Chemistry of Heterocycles: Structures, Reactions, Synthesis, and Applications 3rd. John Wiley & Sons, 2013. [2] Davies, David T. Aromatic heterocyclic chemistry. De Boeck Supérieur, 1997. |
Ders Kaynakları | Güncel makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |