Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adsorpsiyon ve Yüzey Kimyası | KIM 563 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Fizikokimya I ve Fizikokimya II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT TEKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT TEKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Adsorpsiyon olaylarının, teorisini, kinetik yaklaşımlarla, koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini öğrenmek ve adsorpsiyonu değiştiren etkenlerin özelliklerini termodinamik verilerle incelemektir. |
Dersin İçeriği | Büyük yüzeyli katılar, gözenek dağılımının sınıflandırılması, adsorpsiyon izotermleri, adsorpsiyon izotermleri ve adsorpsiyon enerjisi, gazların gözeneksiz katılarda adsorpsiyonu, BET denklemi,Yüzey alanının hesaplanması, gözenekli ve mikrogözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu, Gibbs adsorpsiyon izotermi, Kemisorpsiyon, sulu çözeltilerden adsorpsiyon, adsorpsiyon ısısının hesaplanması, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Adsorpsiyonun kınetik olarak incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Adsorpsiyonun Termodinamik verilerinin hesaplanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adsorpsiyona giriş, tarihçesi, büyük yüzey alanlı katılar | 1-10 |
2 | Gözenek dağılımı,sınıflandırılması, Adsorpsiyon enerjisi | 10-20 |
3 | Adsorpsiyon izotermleri | 21-30 |
4 | Gazların gözeneksiz katılarda adsorpsiyonu | 31-40 |
5 | BET izotermi ,Yüzey alanının hesaplanması | 41-53 |
6 | Gözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu | 54-60 |
7 | Mikrogözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu | 60-69 |
8 | Gibbs adsorpsiyon izotermi ve Gibbs eşitliği | 70-80 |
9 | VİZE | |
10 | Langmuir ve Freundlich izotermi | 81-89 |
11 | Kemisorpsiyon | 90-98 |
12 | Sulu çözeltilerden adsorpsiyon | 99-105 |
13 | Giles Adsorpsiyonu | 105-110 |
14 | Adsorpsiyon ısısının hesaplanması | 111-120 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [3]M.Teker, Adsorpsiyon ve Yüzey Kimyası Ders Notları, SAÜ, Sakarya, 2006 |
Ders Kaynakları | [1] S.J. Gregg,K.S.W. Sing, Adsorption, Surface Area and Porosity 2.nd Academic Press, London(1982) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |