Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II TBB 102 2 4 + 2 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Temel müzik bilgisi kazandırma yoluyla kulak eğitimini geliştirmek. solfej okuma ve dikte yazma gibi becerileri geliştirmek.

Dersin İçeriği

temel müzik bilgisi, nota ve kulak eğitimi, artikülasyonlar, dinamikler, dikte yazma, deşifre, aralık bilgisi, akor bilgisi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 temel müzik kuramları bilgisi Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 aralık bilgisinin kavrama ve uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 dinamikler bilgisinin kavrama ve uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 akor bilgisini kavrama ve uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 artikülasyon bilgisini kavrama ve uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 deşifre çözümleme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 dikte yazma ve uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
2 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
3 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
4 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
5 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
6 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
7 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
8 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
9 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
10 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
11 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
12 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
13 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
14 Müzik teorisi, ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Muammer Sun Solfej 1 , Lavignac 1a, Fontaine, Ülkü Özgür-Salih Aydoğan Müziksel İşitme Okuma Eğitim ve Kuram.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. X
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
12 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
13 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Proje / Tasarım 90
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 4 4
Kısa Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6