Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dans Tarihi THO 418 8 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Gül Kaplan EKEMEN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dansın oluşumdan günümüze tarihsel ve kültürel gelişimi; Geleneksel danslar ve bale, modern dans ve diğer dans türlerinin dünya ve Türkiye'deki gelişimi.

Dersin İçeriği

Dansın tanımı ve işlevleri. Dansın doğuşu, eski çağlar ve uygarlıklarda dans, Ortaçağ ve Rönesans'ta dans, dansın popülerleşmesi, balenin doğuşu ve gelişimi, Modern dansın doğuşu ve gelişimi, geleneksel danslar, koreografik danslar ve bir sahne sanatı olarak dans

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dans kavramını tanımlar, dansın kökeni ve oluşumunu açıklar Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Dansın tarihsel gelişimini anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Geleneksel dans ve sahne sanatları içindeki dansın ayrımını yapar ve açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Bale ve Modern dansın doğuşu ve ekolleri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Türkiye'de dansın gelişimi ve dans çalışmalarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dansın doğuşu, tanımı ve işlevleri. Sözsüz iletişim olarak dans.
2 Eski çağlarda dans: Taş Devri, mağara duvar kazıları, arkeolojik bulgular üzerinde dans ikonları.
3 Eski Uygarlıklarda Dans: Sümerler, Antik Mısır, Antik Yunan ve Roma
4 Ortaçağda Dans: Dansomania
5 Rönesans Dansları
6 Balenin doğuşu ve yükselişi, ilk bale yıldızları
7 Bale ekolleri; Fransız ekolü, Danimarka ekolü, Rus ekolü
8 Amerika'da dansın gelişimi (Sömürgecilik Dönemi ve 19. yy.)
9 Bale'de Yenilikler Dönemi (19. yy. Sonu ve 20. yy. Başı)
10 Modern Dansın Doğuşu; İlk Yıllar ve Ekoller
11 Post Modern Dans; Avant-Garde Dans, Deneysel Çalışmalar
12 Türkiye'de Halk Dansları Çalışmaları
13 Türkiye'de Bale ve Modern Dans
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

KRAUS, Richard; HILSENDAGER, Sarah Chapman; DIXON, Brenda; History of the Dance in Art and Education- Third Edition; Prentice-Hall Inc., New Jersey USA,1991.

DELEON, Jak; Kısa Bale ve Modern Dans Tarihi, Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul 1993.

BARIN, Nasuh; Batı Dans Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1999.

Ders Kaynakları

KOÇKAR, M. Tekin; Çağlar Boyu İletişim Sanatı Olarak Dans ve Halk Dansları, Bağırgan Yayınevi, Ankara 1998.

 

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
4 dans tarihi Online ders linkleri 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 6 6
Final 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3