Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Drama | THO 310 | 6 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
Drama ile duyguları taklit eder, insan duygularını ve yaşantıları inceler, dansla birleştirir.
Bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alabilmesi, kendini ifade edebilmesi, yaratıcı olması, yaşamı çok yönlü algılamasını sağlamak için gerekli bilgileri açıklar.
|
Dersin İçeriği | Yaratıcılığı geliştirme, estetik gelişimi sağlama, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma, sosyal gelişimi sağlama, kendine güven duyma ve karar verme becerilerini geliştirme, imgelem gücünü (hayal gücü), duygularını ve düşüncelerini geliştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcı drama ile ilişkili bazı kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Yaratıcı dramanın gelişimi ve öncülerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Yaratıcı Dramanın amacı, özellikleri ve aşamaları hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Yaratıcı drama çalışmasına dönük uygulamalara katılır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı drama ile ilişkili kavramlar | |
2 | Yaratıcı drama tanımı, amaçları, belirgin özellikleri | |
3 | Eğitim, eğitimde yaratıcı drama | |
4 | Yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri | |
5 | Türkiye'de eğitimde yaratıcı dramanın gelişimi | |
6 | Yaratıcı dramanın yapılandırılması - aşamaları | |
7 | Dramatik kurgunun bileşenleri | |
8 | Yaratıcı drama plan oluşturma | |
9 | Atölye kurgulama çalışmaları | |
10 | Isınma - hazırlık çalışma örnekleri | |
11 | Etkileşim - iletişim çalışmaları | |
12 | Etkileşim - uyum çalışmaları | |
13 | Uyum ve güven çalışmaları | |
14 | Doğaçlama ve rol oynama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notları |
Ders Kaynakları |
Doç. Dr. Ömer ADIGÜZEL, Eğitimde Yaratıcı Drama,
Doç. Dr. Alev Önder, Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama
Yrd. Doç. Dr Hatice Poyraz, Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak
Berka Özdoğan, Çocuk ve oyun: Çocuğa oyunla yardım
Ayşegül Mete AKOĞUZ , Yaratıcı drama etkinlikleri
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |