Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bale Egzersizleri II | THO 106 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Özbilgi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı Türk halk oyunları bölümünde eğitim gören dansçıların, vücutlarını disipline etmek, güç, denge ve çabukluk kazandırmak, vücutlarını esnetmek ve hareket genişliğini maksimal düzeye çıkartmak. Bedenlerini tanıyabilmelerini sağlamak. Estetik kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dersin İçeriği 1.Bale ve bar egzersizleri 2.Streching 3.Soteler ve Jumplar 4.Temel anatomik bilgiler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Baledeki Temel kavramları bilir | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
2 | Egzersizleri uygular | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, Performans Görevi, |
3 | Egzersiz kombinasyonları üretebilir | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, Performans Görevi, |
4 | Koreografik çalışmaları düzenleyebilir | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında Genel bilgi | |
2 | beş pozisyonda Plie egzersizi, Bale tarihine giriş | |
3 | Tendü egzersizi, balede ekoller | |
4 | pike egzersizi, 15. yy da bale | |
5 | Fondü egzersizi, 16. yy da bale | |
6 | Round De Jampe, 17.-18. yy da bale | |
7 | Degage, Echappe egzersizleri | |
8 | Pirouette, Balançoire egzersizleri, | |
9 | Releve-Öleve, | |
10 | Chasse, Coup de pied | |
11 | Changement | |
12 | En dedans, En dehors | |
13 | Koreografik Çalışmalar | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bale, sahne için özel olarak geliştirilmiş bir dans türüdür. Bale kelimesi İtalyanca ballare (dans etmek) den geliyor. Fransızlar, İtalyanca olan balletto kelimesini kendi şiveleri ile kullanarak bu dans türüne ballet (bale) dediler. Bütün bale terim ve hareketlerinin adlarının Fransızca olması, bu dans türünün Fransa’da Fransız dans ustaları tarafından geliştirilmiş bulunmasıdır. Balenin uluslararası dili Fransızca olarak kalmıştır. |
Ders Kaynakları | Temel dans Eğitimi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |