Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Piyano II THO 206 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile temelde, işlevsel piyano bilgi ve becerileri odaklı kazanımlar sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel ve işlevsel piyano bilgi ve becerileri üzerine çalışmalar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlgili piyano bilgi ve becerilerini öğrenirler Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 İlgili piyano bilgi ve becerilerini sergilerler Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişsel ve psikomotor çalışmalara başlanması
2 Çalışmaların devamı
3 Çalışmaların devamı
4 Çalışmaların devamı
5 Çalışmaların devamı
6 Çalışmaların devamı
7 Çalışmaların devamı
8 Çalışmaların devamı
9 Çalışmaların devamı
10 Çalışmaların devamı
11 Çalışmaların devamı
12 Çalışmaların devamı
13 Çalışmaların devamı
14 Çalışmaların devamı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tufan, S.,& Tufan, E. (2014). Piyano Metodu 2. Ankara: Evrensel.

Çimen, G., & Ercan, N. (2014). Piyano Albümü. Ankara: Arkadaş.

Düzeye uygun olarak seçilen Barok, Klasik, Romantik dönem eserleri, Türk bestecilerin eğitsel piyano albümlerinden seçilen eserler.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4