Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel İnşaatı | INM 461 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK, | |
Dersin Yardımcıları |
|
|
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Temel inşaatı problemlerine getirilecek alternatif çözümlerin uygulama yöntemlerini öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği | Zemin etütleri, temel inşaatında kullanılan malzemeler, zemin iyileştirme yöntemleri, temel çukurunun kuru tutulması, batardolar, kazıkların yapım yöntemleri ve kullanım alanları, özel temeller, destek sistemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zemin etüdü ve geoteknik raporun içeriğini ve nasıl hazırlandığını öğrenir. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Temel inşaatında kullanılan malzemeleri tanır. | Anlatım, | Sınav, |
3 | Zemin iyileştirme yöntemlerinin prensiplerini öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Temel çukurunun kuruda tutulmasının esaslarını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Kazık çeşitleri ve yapım yöntemlerini tanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Özel temel uygulamalarını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
7 | Temel çukuru destek sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zemin etütlerinin amacı ve önemi | Ders Notları 1 |
2 | Arazi deneyleri | Ders Notları 2 |
3 | Geoteknik rapor | Ders Notları 3 |
4 | Temel inşaatında kullanılan malzemeler | Ders Notları 4 |
5 | Zemin iyileştirme yöntemleri | Ders Notları 5 |
6 | Zemin iyileştirme yöntemleri | Ders Notları 6 |
7 | Temel çukurunun kuru tutulması | Ders Notları 7 |
8 | Batardolar | Ders Notları 8 |
9 | Destek sistemleri | Ders Notları 9 |
10 | Destek sistemleri | Ders Notları 10 |
11 | Kazıkların yapım yöntemleri | Ders Notları 11 |
12 | Kazıkların yapım yöntemleri | Ders Notları 12 |
13 | Özel temeller | Ders Notları 13 |
14 | Özel temeller | Ders Notları 14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “Temel İnşaatı Uygulamaları ” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | Tomlinson, M.J. (2001). “Foundation Design and Construction”, Seventh edition, Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 12 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 16 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |