Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama II | ENM 209 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislikte karşılaşılabilecek bilgisayar yazılım uygulamaları için algoritma oluşturabilme, dizi, dosya, sınıf ve işaretçileri kavrayarak veri işleme yeteneği kazanma ve programlama becerisi kazanmak. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, programlama yapıları (karar ve döngü), diziler, sıralama, fonksiyonlar ve özyineleme, dosyalar, sınıflar, işaretçiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma yazabilir | ||
2 | Temel veri türlerini bilir | ||
3 | Yapısal programlamayı ve yapılarını bilir | ||
4 | Fonksiyonları kullanarak modüler program geliştirebilir | ||
5 | Sayısal ve sayısal olmayan verileri sıralayabilir | ||
6 | Verileri dosyalayabilir ve dosyadan alarak raporlayabilir | ||
7 | Sınıflar ve işaretçiler kullanarak verimli ve hızlı çalışan programlar yazabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, veri ve veri türleri, yapısal programlama. | |
2 | Değişken tanımlama, temel giriş/çıkış komutları. | |
3 | Karar yapıları: Şartlı deyim, if-else, switch. | |
4 | Döngü yapıları: for, while ve do-while. | |
5 | Tek ve Çok Boyutlu Dizi değişkenler | |
6 | Sayısal ve sayısal olmayan verilerin sıralanması. | |
7 | Basit, parametreli, geri değer döndüren ve özyinelemeli fonksiyonlar. | |
8 | Dosyalar: Verilerin kalıcı ortamlarda (Harddisk gibi) saklanması, geri çağırılması, var olan dosyadan verilerin silinmesi ve verilerin düzeltilmesi. | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Dinamik (işaretçi) değişken tanımlama ve kullanımı | |
11 | Yapı (struct) tanımlama ve kullanımı. | |
12 | Sınıf (class) tanımlama ve kullanımı. | |
13 | Nesneye yönelik programlama. | |
14 | Veritabanı bağlantısı yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.ie.sakarya.edu.tr C++ Programlama Notları |
Ders Kaynakları | 1.Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri Vatansever, Subat 2007, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750204067 2.Object-Oriented Programming in C++, Robert Lafore, Sams Publications, 2005, ISBN: 0-672-32308-7 3.C++ An Introduction to Computing, Joel Adams, Larry Nyhoff, Prentice Hall, 2002, ISBN: 0130914266 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |