Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Deneyimi Eğitimi | CVM 494 | 8 | 5 + 0 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Tüm dersler (7. yarıyıla kadar olan) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı: altı yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Çevre Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini Çevre Mühendisliği alanındaki bir bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bir işletmenin çevre mühendisliği alanındaki uygulamalarına ait, Su ve atıksu arıtma tesislerini projelendirme, işletme, bakım onarım; Katı atık depolama alanları projelendirme, işletme, bakım ve onarım; gürültü kirliliği kontrolü, toprak kirliliği kontrolü, hava kirliliği kontrolü, çevre yönetim sistemleri, çevre etki değerlendirme, iş sağlığı güvenliği gibi konuların incelenmesi ve analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapı, ilişkiler ve proses hakkında bilgilenir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Bir işletmenin katı atık kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | Bir işletmenin gürültü kirliliği kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
7 | Bir işletmenin iş sağlığı güvenliği çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
8 | Çevre sistemleri tasarım ve proje uygulamaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
9 | Maliyet analizleri ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
10 | Bakım onarım çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
11 | Yönetmelikler ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
12 | ÇED çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
13 | Çevre mühendisliğinde uygulanan bilişim sistemleri ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapısı, ilişkileri ve prosesi | |
2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları | |
3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları | |
4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları | |
5 | Bir işletmenin katı atık kontrolü çalışmaları | |
6 | Bir işletmenin gürültü kirliliği kontrolü çalışmaları | |
7 | Bir işletmenin iş sağlığı güvenliği çalışmaları | |
8 | Çevre sistemleri tasarım ve proje uygulamaları | |
9 | Maliyet analizleri | |
10 | Bakım onarım çalışmaları | |
11 | Bakım onarım çalışmaları | |
12 | Yönetmelikler | |
13 | ÇED çalışmaları | |
14 | Çevre mühendisliğinde uygulanan bilişim sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Mühendisliği ile ilgili tüm dökümanlar |
Ders Kaynakları | Çevre Mühendisliği ile ilgili tüm dökümanlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |