Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşyeri Eğitimi | ISL 493 | 7 | 5 + 0 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL, Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, Doç.Dr. RECEP YILMAZ, Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA, Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Dr.Öğr.Üyesi ZÜLKÜF ÇEVİK, Doç.Dr. SAMET GÜNER, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, Prof.Dr. SİMA NART, Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teorik ve sektörel bazda edindiği bilgileri geliştirirken sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme yeteneklerini geliştirerek sektörün ihtiyaçlarına cevap verebilmek, sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü oluşturmak.
|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin mesleğe yönelik nitelikli insan gücü oluşumunu elde etmek için gerekli beceri, mesleki görgü ve alışkanlıkları kazanmalarını sağlamak ve iş akışlarının somut olarak nasıl uygulandığını gözlemleyerek teorik bilgileri pratik bilgilerle pekiştirerek en etkili öğrenmenin faydalarını planlamak. sektördeki işyeri sayısı.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Derslerde öğrenilen konuların uygulamasını yapabilme | Beyin Fırtınası, Benzetim, Rol Oynama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
2 | Çalışma hayatına uyum sağlama | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Performans Görevi, Ödev, |
3 | Teori ile uygulamayı birarada pekiştirme | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygulama | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Ödev, |
5 | Çalışma disiplinini sağlama | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | İş süreçlerindeki sorunlara çözüm önerileri getirebilme | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriğine Giriş | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
3 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | Öğrencinin ara rapor sunumu | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve alt düzenlemeleri OKUR Güliz, Endüstriyel Yönetim Ders Kitabı, JICA 2003 AS1680.1:2006 Interior and workplace lighting general principles and recommendations. Avrupa İş Sağlığı ve Güvenliği Ajansı (2010), Yeni ortaya çıkan ve acil önlem gerektiren riskler hakkında Avrupa işletmeler araştırması
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 5 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |