Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Davranışları | ISL 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenilir | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışları Kavramı ve Pazarlama | İlgili ünite ve makaleleler |
2 | Tüketici Davranışı Modelleri | İlgili ünite ve makaleleler |
3 | İhtiyaçlar ve Tüketim | İlgili ünite ve makaleleler |
4 | Motivasyon ve İlgilenim | İlgili ünite ve makaleleler |
5 | Algılama | İlgili ünite ve makaleleler |
6 | Öğrenme | İlgili ünite ve makaleleler |
7 | Tutumlar | İlgili ünite ve makaleleler |
8 | Kişilik ve Kendini Tanımlama | İlgili ünite ve makaleleler |
9 | Yaşam Tarzı | İlgili ünite ve makaleleler |
10 | Kültür | İlgili ünite ve makaleleler |
11 | Sosyal Sınıflar ve Gruplar | İlgili ünite ve makaleleler |
12 | Durumsal Faktörler | İlgili ünite ve makaleleler |
13 | Örgütsel Satın Alma Davranışı | İlgili ünite ve makaleleler |
14 | İletişim | İlgili ünite ve makaleleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım |
Ders Kaynakları | Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |