Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Çocuk ve Spor) BEB 219 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve spor ile ilgili kavramları açıklayabilmelerini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini, çocuk antrenmanı periyotlamasını, antrenman süresince göz önünde bulundurulması gerekenleri ve egzersizin gelişim üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ve spor ile ilgili kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Çocuk ve spor ile ilgili görüşler sunabilir. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Çocuk gelişimi kavramını açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Çocuk gelişimi dönemlerini bilir. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
5 Çocuklarda hareket eğitimini bilir. Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Çocuk antrenmanının nasıl uygulandığını bilir. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Ödev, Performans Görevi, Sınav,
7 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasiteyi açıklar. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
9 Kondisyonel ve motor özellikleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
10 Psikomotor gelişim dönemleri, özellikleri ve eğitimini bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
11 Antrenmanda dikkat edilmesi gerekenleri ve antrenman önerilerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
12 Çocuk antrenman periyotlamasını bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
13 Çocuk müsabakalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
14 Çocuklarda yetenek seçimini açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk ve spor ile ilgili kavramlar
2 Çocuk ve spor ile ilgili görüşler
3 Çocuk gelişimi (Somatik, Motor, Duyusal, Sosyal, Ahlak)
4 Çocuk gelişimi dönemleri
5 Çocuklarda hareket eğitimi
6 Çocuk antrenmanı
7 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkisi
8 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite
9 Kondisyonel ve motor özellikleri
10 Psikomotor gelişim dönemleri, özellikleri ve eğitimi
11 Antrenmanda dikkat edilmesi gerekenleri ve antrenman önerileri
12 Çocuk antrenman periyotlaması
13 Çocuk müsabakaları
14 Çocuklarda yetenek seçimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları “Çocuk ve Spor” Muratlı S. (1997) “Çocuklarda Motor Gelişim ve Dönemleri” Özer D.S., Özer K.(1998) “Okulöncesi ve İlkokullarda hareket gelişimi ve Spor” Mengütay S. (1999) “Growt Naturation and Physical Activity” Malina, Robert M; Cloude Bouchard (1991). “Gelişim Ve Öğrenme.” Bacanlı H.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. X
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6