Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli Iv (Sporda Yetenek Seçimi) BSE 442 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇETİN YAMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör.Nurullah Çelik
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.
Dersin İçeriği Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sporda Yetenek Kavramını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Yetenek seçimi için gözlem yapabilir Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
6 Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı
2 Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı
3 Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım
4 Yetenek Seçiminde Ön Şartlar
5 Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler
6 Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler
7 Ara Sınav;
8 Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim)
9 Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar)
10 Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri
11 Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü
12 Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile’den beklentiler
13 Yetenek eğitiminde Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Sporda Yetenek Seçimi "Münir KURUDİREK"
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. X
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6