Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli Iv (Spor Tesislerinde Plan.ve İşl.) BSE 440 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET SOYER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Spor İşletmecilikle ilgili temel bilgiler kavramak, Ticari, kamu ve gönüllü sektörde spor programları hazırlayıp, sunan işletmeler için temel işletme görevlerini anlamak

Dersin İçeriği

Spor işletmeciliği ile ilgili temel kavramlar, spor işletmelerinin kuruluşu, temel işletme
görevlerinin spor hizmetleri hazırlayıp, sunan işletmeler açısından ele alınması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletmenin kuruluşu; kuruluş yeri; işletmenin büyüklüğü ve hukuki yapılanmasını bilir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 İşletme fonksiyonları; yönetim, üretim, pazarlama, finans, personel , halkla ilişkiler ve diğer fonksiyonların neler olduğunu öğrenir Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
3 İşletmenin işleyişini yönetim görüş açısından değerlendirilmesini bilir Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Spor İşletmeciliğinin oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve hizmet sektöründeki rolü ve önemini öğrenir Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
5 Amaç Fonksiyonları bilir ve anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Temel yönetim fonksiyonlarını kavrar Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmeyle ilgili temel kavramların açıklanması kaynaklardan iligili konular
2 İşletme yönetimi ve fonksiyonları. Spor işletmesi ve spor işletmeciliği kaynaklardan iligili konular
3 Yönetimin tanımı, önlemi ve yönetim fonksiyonlarını (planlama-örgütleme) kaynaklardan iligili konular
4 Yönetim fonksiyonları (yönetme-koordinasyon-kontrol) kaynaklardan iligili konular
5 Spor işletmeciliğinde yönetim fonksiyonları kaynaklardan iligili konular
6 Üretim kavramı ve üretim anlayışının gelişimi-üretim stratejileri kaynaklardan iligili konular
7 ARA SINAV Değerlendirme
8 Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışının gelişimi. Pazarlama stratejileri kaynaklardan iligili konular
9 Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejileri (ürün-yer-fiyat-tutundurma) kaynaklardan iligili konular
10 Personel yönetiminin tanımı ve anlamı, personel yönetimi stratejileri kaynaklardan iligili konular
11 Halkla ilişkiler tanımı ve anlamı. Halkla ilişkiler anlayışının gelişimi kaynaklardan iligili konular
12 Halkla ilişkiler stratejileri kaynaklardan iligili konular
13 Sponsorluk tanımı ve anlamı kaynaklardan iligili konular
14 Sponsorluk anlayışının gelişimi ve sporda sponsorluk stratejileri kaynaklardan iligili konular
Kaynaklar
Ders Notu

EKENCİ, Güner, A.Faik.İMAMOĞLU, Spor İşletmeciliği., Nobel Yay., Ankara 2002
RAMAZANOĞLU Fikret, (Editör Bölüm Yazarı) Sporda Sosyal Alan Çalışmaları. Ankara 2008.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6