Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli Iv (Spor Psikolojisi) BSE 432 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN KOLAYİŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sporsal performansta psişik süreçlerin performansı artırmak amacı ile yapılan psişik uygulamalar, performansın önündeki psişik engellerin ortadan kaldırılmasında spor psikolojisinin işlevleri
Dersin İçeriği Sporsal performans üzerindeki psikolojik faktörleri belirleyip kuramsal çerçevede tartışabilmek
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Spor psikolojisinin tanımını yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Performansı belirleyen psikolojik süreçleri kavrayabilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Performansı engelleyen psikolojik faktörleri kavrayabilme ve başa çıkma stratejilerini uygulayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanımlar, Kavramlar Ve Tarihçe
2 Motivasyon Ve Kendine Güven
3 Dikkat Ve Dikkat Kuramları Ve Konsantrasyon
4 Uyarılmışlık, Kaygı, Stres, Korku Tanımlar Ve Kuramlar
5 Kaygı Ve Stresle Başa Çıkma Yolları
6 Liderlik
7 ARA SINAV
8 Grup Ve Grup Dinamiği
9 Saldırganlık
10 Egzersiz Ve Sürantrenman (Overtraining)
11 Sporda kişilik ve kişilik kuramları
12 Performans artırımında kullanılan zihinsel antrenman teknikleri
13 Koçluk
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Başer, E. (1986). Uygulamalı Spor Psikolojisi. Ankara: M.E.G.S.B. Yayınları
Cox, R.H. (1994). Sport Psychology Concepts and Applications. Dubuque: Wm. C. Brown Publisher
Konter, E. (1998). Sporda psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Ankara: Bağırgan Yayınevi
Özerkan, K.N. 2004, Spor Psikolojine Giriş, Nobel Yayın Dağıtım
Tiryaki, Ş. (1999). Spor Psikolojisi: Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama. Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi
Weinberg, R.S., Gould, D.(1995). Foundations of Sport and Exercises Psychology. Champaign, Illinois: Human Kinetics
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 10
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 20 40
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6