Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Spor Psikolojisi) | BSE 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN KOLAYİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sporsal performansta psişik süreçlerin performansı artırmak amacı ile yapılan psişik uygulamalar, performansın önündeki psişik engellerin ortadan kaldırılmasında spor psikolojisinin işlevleri |
Dersin İçeriği | Sporsal performans üzerindeki psikolojik faktörleri belirleyip kuramsal çerçevede tartışabilmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spor psikolojisinin tanımını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Performansı belirleyen psikolojik süreçleri kavrayabilme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Performansı engelleyen psikolojik faktörleri kavrayabilme ve başa çıkma stratejilerini uygulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar, Kavramlar Ve Tarihçe | |
2 | Motivasyon Ve Kendine Güven | |
3 | Dikkat Ve Dikkat Kuramları Ve Konsantrasyon | |
4 | Uyarılmışlık, Kaygı, Stres, Korku Tanımlar Ve Kuramlar | |
5 | Kaygı Ve Stresle Başa Çıkma Yolları | |
6 | Liderlik | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Grup Ve Grup Dinamiği | |
9 | Saldırganlık | |
10 | Egzersiz Ve Sürantrenman (Overtraining) | |
11 | Sporda kişilik ve kişilik kuramları | |
12 | Performans artırımında kullanılan zihinsel antrenman teknikleri | |
13 | Koçluk | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başer, E. (1986). Uygulamalı Spor Psikolojisi. Ankara: M.E.G.S.B. Yayınları Cox, R.H. (1994). Sport Psychology Concepts and Applications. Dubuque: Wm. C. Brown Publisher Konter, E. (1998). Sporda psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Ankara: Bağırgan Yayınevi Özerkan, K.N. 2004, Spor Psikolojine Giriş, Nobel Yayın Dağıtım Tiryaki, Ş. (1999). Spor Psikolojisi: Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama. Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi Weinberg, R.S., Gould, D.(1995). Foundations of Sport and Exercises Psychology. Champaign, Illinois: Human Kinetics |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |