Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Antropometri) | BSE 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İPEK EROĞLU KOLAYİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzunluk, çap, çevre, deri kıvrımı öçümleri ve endisler ile vücut kompozisyonu, somatotip belirleme yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Kinantropometrinin tanımı, uygulama alanları, uzunluk, çap, çevre ve deri kıvrımı ölçüm tanımları ve uygulamaları, endisler, somatotip ve vücut kompozisyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kinantropometrinin tanımını ve gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kinantropometrinin sporla ilişkisini açıklar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
3 | Kinantropometrik ölçüm yöntemlerini bilir ve uygular | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Spor dallarına göre fiziksel özellikleri tanımlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Kinantropometri de kullanılan malzemeleri tanır ve kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Egzersizin vücut kopmpozisyonuna etkisini takip eder | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareketin değerlendirilmesi, fiziksel yapı, tanımlar | kaynaklardan ilgili konular |
2 | Boy, oturma boyu ve ağırlık | kaynaklardan ilgili konular |
3 | Üye uzunlukları, ölçme teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
4 | Üye uzunlukları, ölçme teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
5 | Vücut çap ölçümleri ve ölçme teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
6 | Vücut çap ölçümleri ve ölçme teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
7 | ara sınav | |
8 | Çevre ölçümleri ve ölçüm teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
9 | Çevre ölçümleri ve ölçüm teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
10 | Deri kıvrım kalınlığı ve ölçüm teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
11 | Deri kıvrım kalınlığı ve ölçüm teknikleri | kaynaklardan ilgili konular |
12 | Endisler, sporda yeri | kaynaklardan ilgili konular |
13 | Somatotip | kaynaklardan ilgili konular |
14 | Vücut komposizyonu | kaynaklardan ilgili konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zorba E., Ziyagil M. A., Vücut Kompozisyonu ve Ölçüm Metodları, Trabzon, 1995. Özer K.: Antropometri, Sporda Morfolojik Planlama, Kazancı Matbaacılık, 1993 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |