Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | BSE 411 | 7 | 1 + 4 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenme ve öğretim ortamında okul içi çalışmaları öğrenmek,kavramak ve yorumlamak. Öğretmenliğe hazırlamak,öğretim ilişkileri kurabilmek. |
Dersin İçeriği | Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir,öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Portfolyo, |
2 | Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler, Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
4 | Okuldaki eğitimle toplumsal gelişim arasındaki ilişkileri kurar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, |
5 | Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneri getirir. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | Okul yönetimini tanır. | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | |
2 | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | |
3 | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek | |
4 | Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | |
5 | Derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemlemek öğrenmek. | |
6 | Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, | |
7 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | |
8 | Okulun örgüt yapısını gözlemler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceler | |
11 | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler | |
12 | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlar | |
13 | Öğretmen ve öğrenci sorunlarına yönelik anketler düzenler ve değerlendirir | |
14 | Okul deneyimi dersinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 247 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |