Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması BSE 407 7 2 + 6 5 14
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Beden Eğtimi ve Spor ile ilgili dersleri planlanma, yürütme, ölçme değerlendirme çalışmalarını yapma ve bu süreçlerde yaptıkları çalışmaların farkına vararak kendilerini geliştirmeleriyle ilgili bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatacağı dersle ilgili alanla ya da meslekle ilgili eksik bilgisinin farkına varır ve bu bilgiyi tamamlar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili derslerin ders planını hazırlar. Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Performans Görevi,
3 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili dersleri hazırladığı plana uygun olarak anlatır ve ölçm değerlendirme işlemlerini yapar. Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Sözlü Sınav,
4 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili anlattığı dersleri değerlendirir, eleştiri ve önerileri dikkate alarak kendini sürekli geliştirmeye çalışır Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
5 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeninin ders ve okuldaki sorumluluklarını bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Performans Görevi,
6 Staj dosyası hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmenik uygulamasıyla ilgili yönetmelik ve yönergelerin incelenmesi
2 Öğrencilerin uygulama okullarına atanması
3 Ders planı hazırlama ve öğretim tasarımıyla ilgili konuların tekrarlanması
4 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
5 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
6 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
7 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
8 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
9 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
10 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
11 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
12 Öğrencilerin okuldaki ders anlatımlarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi.
13 Öğrencilerin okuldaki ders anlatımlarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi.
14 Dersin genel değerlendirmesi.
Kaynaklar
Ders Notu Sakarya üniversitesi eğitim fakültesi okul deneyimi notları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 2 40 80
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 348
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,92
Dersin AKTS Kredisi 14